אל תפריעו לגוף

על פי הרפואה הטבעית, הגוף ניחן בכוחות ריפוי טבעיים. כדאי להקשיב לו

אא
האם נתקלתם פעם באבא, אמא או סבתא, שדואגים כשרואים את ילדם חולה בחום או בשפעת והוא אינו רוצה לאכול כלל, והם מחפשים כל דרך לגרום לו לרצות לאכול? הם רוצים שיאכל בשר או מאכלים שונים. ואם הוא אינו מוכן – דבקותם במשימה תגרום להם לחפש דרכים יצירתיות, כגון שיאכל גלידה וכדומה. העיקר שיאכל משהו "כדי שיהיה לו כוח להתמודד עם המחלה".
לרפואה הטבעית, לעומת זאת, גישה אחרת, ולפיה הקדים הקב"ה תרופה למכה ונתן בגופנו כוחות ריפוי טבעיים, ואל לנו להפריע לאותם כוחות. הרפואה הטבעית טוענת שבשעת מחלה הגוף צריך מנוחה ואין להעמיס עליו מזון, כדי שיהיה לו מספיק כוח להיכנס לתהליך הריפוי בלא כל הפרעה. כאשר אנחנו מעמיסים על הגוף מזון, במקום להתמודד רק עם המחלה – עכשיו עליו להתמודד גם עם המזון שמעמיסים עליו, דבר שעלול לעכב את תהליך הריפוי.
כיוון שהגוף יודע זאת, הוא נכנס למצב של "חוסר רעב", ואכן אין כל רצון לאכול. וטעות היא להיאבק בכך! ואכן, התבוננות על דרך התנהלותם של בעלי חיים בזמן מחלה, מראה שכאשר הם חולים בחום הם מחפשים מקום מוצל, מתכנסים בתוך עצמם למנוחה, שותים מים – אבל ודאי אינם אוכלים, ובכל זאת מחלימים מהר.
להלן כמה מסקנות מעשיות: א. הדבר הנכון ביותר בשעת מחלה כגון: חום, שפעת וכדומה – הוא להימנע מאכילה ולהקפיד רק על שתיית מים, רצוי מינרליים. ב. אם בכל זאת יש צורך במשהו מעבר למים, אפשר לשתות מי תמרים, כלומר מים שהומתקו על ידי תמרים מושרים, או מיצי פירות כגון מיץ תפוחים, או אפילו פירות טריים. ג. בכל מקרה, אם הוחלט לאכול פירות – רצוי שיהיו אורגניים. ד. לאחר החלמה, בכל מקרה אין לחזור מיד לצריכת מזונות רגילים אלא בהדרגה.
הגישה המוצגת במאמרים אלו היא על פי יצחק בן אורי ז"ל, ממייסדי הרפואה הטבעית בארץ, בספרו – "תזונת האדם ובריאותו". מאמרים אלו אינם תחליף לייעוץ וטיפול  מסודר.
תגיות:בריאותרפואה טבעית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה