חדשות בארץ

טכנולוגיה חדשה תגדיל את הסיכוי להריון

המסלול להורות בגיל מבוגר יחסית הוא לא קל. במסגרת מחקר קנדי חדש, נולד תינוק לאישה שכבר איבדה תקווה, באמצעות טכנולוגיה חדשה ומסקרנת

אא

פריצת דרך מדעית בתחום הפוריות: בקנדה הצליחו חוקרים להשתיל תאי גזע בביציות של אישה בשנות ה-40 לחייה. הביצית הפכה לצעירה יותר, ההריון היה תקין והאישה ילדה תינוק בריא. עם זאת, המחקר נחשב לשנוי במחלוקת ואסור לביצוע במרבית מדינות העולם.

המחקר, שפורסם לאחרונה במגזין "טיים", מעורר עניין גדול בקרב רופאים. הרעיון פשוט: בשלב הראשון, הרופאים שואבים מהשחלות של המטופלת תאי גזע, שהם מעין תאים בסיסיים שלא התפתחו לסוג של רקמה ספציפית בגוף האדם, ולכן יש להם מאפיינים רפואיים ייחודים.

בשלב השני, הרופאים מזריקים את תאי הגזע לתוך ביצית של אישה בוגרת (כבת 40) תוך כדי הפרייתה בזרע בתהליך של הפרייה חוץ גופית, וכך מבצעים בה מעין "הצערה" - הופכים אותה לחזקה יותר, ולמעשה - צעירה יותר.

זוהי מהפכה עצומה. בכך ניתן להצעיר את הביציות של כל אישה. פרופ' פואד עזאם, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית בביה"ח איכילוב, נרגש מפריצת הדרך: "יש כאן מעין פריצת דרך בתפיסה הטיפולית בהפריה חוץ גופית. זהו מעין הליך שבו אתה מחזיר את הגלגל הביולוגי רוורס ומטעין את הביציות באנרגיה טובה יותר".

אם השיטה הזאת תוכח כיעילה, יכולות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת בתחום הפריון, אבל הדרך עוד ארוכה. אמנם בבריטניה וקנדה מותר לבצע מחקרים כאלה, אך באמריקה אוסר ה-FDA  על מחקרים כאלה, שמהווים על פי חלק מהפרשנויות התערבות פסולה במעשה הבריאה.

תגיות:הריוןלידהטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה