חדשות בארץ

חוסר רגישות: חיל האוויר עורך טקס בתשעה באב

בבסיס תל-נוף יחגגו בתשעה באב: בזמן שרבבות יהודים יתענו ויתאבלו על חורבן בית המקדש, יתקיים טקס "סיום תקופה טייסתי"

אא

ביום ראשון הקרוב, צום תשעה באב, תקיים טייסת תחזוקה בבסיס תל-נוף "סיום תקופה טייסתי" - אירוע המתקיים אחת לחצי שנה לסיכום הפעילות, כאשר החיילים הדתיים והחרדים יודרו למעשה מהאירוע.

טייסת תחזוקה בבסיס תל-נוף תקיים ביום ראשון הקרוב, י' באב, "סיום תקופה טייסתי" - אירוע המתקיים אחת לחצי שנה לסיכום הפעילות, שאורכו כשלוש שעות. מדובר באירוע מהותי וחשוב בחיי החיילים, והם נדרשים להשתתף בו במדי א' הייצוגיים.

הטקס ייערך, בחוסר רגישות מוחלט, בזמן שרבבות יהודים מתענים, צמים ומתאבלים על חורבן בית המקדש.

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

למרות פניות החיילים למפקד הטייסת לדחות את הטקס או להקדימו ליום אחר, הוא סירב והשיב כי חיילים שצמים לא חייבים להשתתף בטקס ויוכלו להיות בבית הכנסת. המשמעות היא שהחיילים הדתיים, המונים כרבע מכלל החיילים המשרתים בבסיס זה, יודרו למעשה מהאירוע.

כמה מהחיילים בטייסת רטנו על הנושא: "האם קצין בכיר בצבא ההגנה לישראל אינו מכבד את תשעה באב ומתעלם מבקשות החיילים לדחות את הטקס? האם ביום הזכרון היה מתקיים אירוע כזה? מדוע החיילים הדתיים, אמורים להיות מודרים מאירוע חשוב ומשמעותי כ"כ? האם כך צה"ל רוצה לגייס חרדים?"

גורמים בצה"ל אמרו ל'קול ברמה' כי מפקד הבסיס טוען שהטקס יידחה למועד לא ידוע – אך רב הבסיס אמר לחיילים ששוחחו עמו, כי לפי שעה הטקס ייערך כמתוכנן ולא נודע לו על ביטולו.

תגיות:חיל האווירתשעה באב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה