חדשות בעולם

סערת ההצדעה הנאצית: בריטניה סוערת, המלכה רותחת

הסרטון שבו נראית המלכה אליזבת השנייה בגיל 7 כשהיא מצדיעה במועל יד, ממשיך להסעיר את בריטניה

אא

הוד מועלותה: ההצדעה הנאצית מסעירה את בריטניה. הצהובון הבריטי "הסאן" פרסם סרטון מתקופת מלמת העולם השניה.  הסרטון, שאורכו 17 שניות ונלקח מהארכיון הפרטי של משפחת המלוכה, מתעד רגע משפחתי שבו נראות המלכה אליזבת השנייה ואמה אליזבת, שכונתה המלכה האם, מצדיעות במועל יד. מיד לאחר מכן נראה גם הנסיך אדוארד, שעודד אותן לעשות זאת, מצדיע גם הוא הצדעה נאצית. גם מרגרט, אחותה בת ה־3 של אליזבת, מופיעה בסרטון, שנקרא "הוד מועלותה".

השבועון "מייל און סאנדיי" פרסם אתמול (א) כי המלכה "רותחת" על פרסום הסרטון, וכי בית המלוכה הבריטי החל לחקור את הפרשה כדי לבדוק אם היו בה מרכיבים פליליים. בית המלוכה חושד כי הסרטון נלקח בגניבה ותוך הפרת זכויות יוצרים.

הילדה אליזבת מצדיעה במועל ידהילדה אליזבת מצדיעה במועל יד

מעבר לתחושת הפגיעה בפרטיותם, במשפחת המלוכה יש רגישות לסוגיה הנאצית גם בגלל שאדוארד השמיני, דודה של המלכה הנוכחית, שכיהן במשך 11 חודשים כמלך ב־1936, היה אוהד נאצים ידוע ונפגש עם היטלר כשנה בלבד לאחר שוויתר על מעמדו כמלך.

התעלומה הגדולה היא השאלה מי צילם את הסרטון שמסעיר את הממלכה ואת העולם. על פי הפרסום ב"מייל און סאנדיי", המצטט מקור הנקרא "איש חצר המלוכה", "סביר מאוד שהסרטון צולם על ידי אבי המלכה, ולכן אין ספק לגבי סוגיית זכויות היוצרים".

למרות הכעס, המלכה בת ה־89 ניסתה לשדר אתמול עסקים כרגיל. היא יצאה לתפילות יום ראשון בכנסייה וצולמה נוהגת ברכב השרד שלה בדרכה לשם.

רוב הכעס הופנה דווקא כלפי הצהובון "הסאן", שהיה זה שפרסם תמונה מהסרטון. אחת המגיבות, צייצה כי "אם הייתי המלכה, הייתי אוסרת על בעלי 'הסאן' רופרט מורדוק להיכנס למדינה". מגיב אחר צייץ: "בפרסום הכותרת 'הוד מועלותה', שבה נרמז שהמלכה גילתה סימפתיה לנאצים, צנח 'הסאן' לשפל חדש".

לצד המחאה הציבורית, רבים מהפרשנים בתקשורת יצאו להגנתה של המלכה המכהנת וציינו בציניות כי "בגיל 7, ככל הנראה, לא היתה לה מודעות פוליטית מפותחת". מנגד, גורמים המזוהים עם מתנגדי בית המלוכה אמרו כי על המשפחה המלכותית לחשוף את הארכיון המשפחתי.

תגיות:בריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה