חדשות בארץ

"מקס הזכיר לכולנו שאנחנו עם אחד"

שנה לאחר שנהרג במבצע צוק איתן, הונצח החייל הבודד מקס שטיינברג הי"ד בספר תורה על שמו

אא

שנה לאחר שנפל במבצע צוק איתן, הוכנס אתמול (א') ספר תורה במרכז העולמי "אש התורה" בירושלים על שמו של מקס שטיינברג הי"ד, חייל בודד שנהרג בפיצוץ נגמ"ש.

טקס הכנסת ספר התורה נערך בהשתפות הוריו של מקס, בנוכחות הרב הראשי לישראל דוד לאו, וחבריה היחידה של מקס, שאף כתבו אותיות בספר התורה.

אמו של מקס, איווי, התרגשה מאוד: "מרגש אותי לראות את החיילים שהגיעו לכאן. לאבד ילד זה מאוד קשה, אבל כשאנחנו מגיעים לישראל אנחנו מקבלים כוח מהאנשים וזה עוזר לי מאוד". האם סיפרה כיצד תמכו ההורים בהחלטתו של מקס להתנדב לצה"ל: "זה מה שהוא רצה לעשות ואנחנו מאוד גאים בו. זה היה מאוד חשוב לו, והוא עבד קשה. אין לנו חרטות על זה שמקס התגייס".

מקס שטיינברג (צילום: באדיבות המשפחה)מקס שטיינברג (צילום: באדיבות המשפחה)

אביו של מקס, סטיוארט, התייחס להלוויית בנו, בה נטלו חלק כ־30 אלף איש: "מקס הזכיר לכולנו שאנחנו עם אחד. הוא איבד את חייו בהגנה עלינו ועל מדינת ישראל. מי ייתן וינוח על משכבו בשלום ויחיה בלבבותינו ובלבבות כולם לנצח".

יוזמת כתיבת ספר התורה לזכרו של מקס שייכת ללארי פלאט, תושב לוס אנג'לס, שגם בנו התגייס לצה"ל. לפני כמה שנים הקים פלאט קבוצת תמיכה להורי חיילים בודדים: "רצינו ליצור גוף שישתף פעולה עם כל הגורמים במדינה ויוכל להיות כתובת עבור הורי החיילים הבודדים. אחת המטרות היא למנוע מצב שבו הקשר הראשון שלהם עם הרשויות הוא כשדופקים להם בדלת ומבשרים להם שילדם נפגע, כפי שקרה להורים של מקס", אמר פלאט, שהוסיף כי "ספר התורה הוא זיכרון חי למקס שטיינברג".

תגיות:צוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה