הרב יצחק זילברשטיין

לאחר שהאיש בכה ללא הרף בהלוויה, סיפר שאינו מכיר כלל את הנפטר...

לאחר ההלוויה פנה אליו אחד ממשתתפי ההלוויה, שהבחין בבכי התמרורים שלו, וביקש לברר: 'מי אתה? מה הקשר שלך למנוח?'

אא

מעשה ביהודי שהיה לו קושי רב בקיום ציווי התורה 'בצדק תשפוט עמיתך' (ויקרא י"ט, ט"ו) - הווי דן את חבירך לכף זכות (שבועות ל'.). רגיל היה לשפוט את כל הסובבים אותו לכף חובה, והדבר אף הביאו לחטאים חמורים של לשון הרע ורכילות.

החליט להתחזק בנושא, ופנה לקבלת עצה מאחד מחכמי הדור שליט"א. הגאון ההוא הושיבו, וביקש לספר לו סיפור מעניין: באחת ההלוויות הופיע יהודי שעמד בצד המלווים, ובכה מאין הפוגות. לאחר ההלוויה פנה אליו אחד ממשתתפי ההלוויה, שהבחין בבכי התמרורים שלו, וביקש לברר: 'מי אתה? מה הקשר שלך למנוח?'.

לתדהמת השואל האיש השיב: 'איני מכיר כלל את הנפטר, לא היה לי שום קשר עמו'.

- 'אז מה פתאום בכית כל כך?!'. האיש השיב: 'פשוט מאוד התבשרתי לפני כמה רגעים, שסכום העתק שחסכתי במשך שנים נגנב, ועמדתי לפרוץ בבכי מר, אך אילו הייתי עומד ברחוב וממרר בבכי, היו העוברים ושבים חושבים כי מדובר בשוטה, ולכן החלטתי להצטרף להלוויה, כאן אוכל לבכות ללא מבוכה'...

כעת תבין, אמר לי הגאון ההוא, כשאתה רואה את פלוני מדבר לא כפי שצריך לדבר, רותח וזועם, או נוהג שלא כשורה, תחשוב לעצמך, מי יודע מהיכן הגיע, מה מצב שלום הבית שלו, שמא אין הפרוטה מצויה בכיסו, מי יודע היכן גדל, באיזו חברה, מהם הטבעים שנִטעו בו, וכו', וכך תוכל לדון אותו לכף זכות, כי בעצמותו הוא טוב והגון, ומן הסתם התנהגותו נובעת בשל מצוקות שונות שאיני מודע להן.

לרכישת הספר "ופריו מתוק" בהידברות שופס, הקלק כאן.

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןופריו מתוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה