מעניין

מדינות העולם השלישי: שק שינה מיוחד יציל תינוקות ממוות

בישראל מגנים על הרך הנולד בעזרת אינקובטור שמספק לגופו את הטמפרטורה המתאימה. אולם בארצות העולם השלישי, כמו הודו למשל - למעלה משני מיליון תינוקות מתים מדי שנה, בהעדר תנאים ראשוניים הולמים שיגנו עליהם מפני היפותרמיה. שק שינה מיוחד שהומצא בימים אלו, עתיד לפתור את הבעיה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

רגע הלידה הוא רגע קריטי ביותר עבור התינוק. בשעה זו, קשה לו להתרגל לחום גופו והוא זקוק ל'חימום' חיצוני שיעשה את 'העבודה'. בארץ וכן במדינות המערביות, הבעיה נפתרת בקלות - באמצעות אינקובטור. אולם במדינות העולם השלישי, נאלצים בתי החולים לחמם את גופו של הרך הנולד, בעזרת אמצעים 'דלים' כגון שמיכות ובקבוקי מים חמים, שעל פי רוב - אינם מספיקים.  

ככל שמתעמקים בסוגייה הזו, ובפיתרון שנמצא לה - אי אפשר שלא לשאול: 'איך, איך לא חשבו על זה קודם'? המצאה חדשה ודי פשוטה, יש לציין, הומצאה בימים אלו על ידי עמותה בשם Embrace (שמשמעה באנגלית: לחבוק, לאמץ אל החיק) שהחליטה להרים את הכפפה בנושא - שק שינה זעיר המותאם לגודלו של התינוק ומצוייד בשכבה תרמית שתשמור על הטמפרטורה הרצויה במשך שש שעות לפחות. כעת עוסקת עמותת Embrace בגיוס כספים עולמי למען המטרה הנעלה, שמסגרתה כבר ניצלו כ-150 תינוקות. 

שק השינה מציל החייםשק השינה מציל החיים

 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה