חדשות יהדות

המנטור של הורים בעלי תשובה: הרב אורי זוהר

הרב אורי זוהר מצטרף לפרויקט ליווי של משפחות חוזרות בתשובה ומדריך כיצד לסייע לילדים לצלוח את המעבר לחיים דתיים

אא

מיזם חדשני: הרב אורי זוהר ידריך הורים בעלי תשובה כיצד לסייע לילדיהם לצלוח את המעבר לחיי התורה, במסגרת ארגון מענה. "קודם כל תן להם אישור 'אני אוהב אותך, אני אבא שלך'", אמר באחד משיעוריו. זוהי, למעשה, תמצית משנתו של הרב זוהר בנוגע לחינוך ילדים לחיי תורה: "לאהוב אותם במקום שבו הם נמצאים, בלי שום תביעה דתית".

מאז שחזר בתשובה ופרש מעולם הבידור והתרבות, בסוף שנות השבעים, התנתק הרב אורי זוהר בן ה-79 מעברו החילוני וביקש להסתגר בקהילה החרדית בשכונת מטרסדורף בירושלים, בה עבר להתגורר. מפעם לפעם חרג ממנהגו לטובת פעילויות החזרה בתשובה, כמו הגשת תכניות רדיו שעסקו ברישום ילדים למוסדות חינוך חרדיים ושיעורי תורה.

הרב אורי זוהר (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הרב אורי זוהר (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

בשנה האחרונה החל להגיש תכנית קבועה בערוץ 'הידברות', וכעת הצטרף לפרויקט ליווי משפחות חוזרות בתשובה, שבו הוא משמש 'מדריך רוחני' להורים המעוניינים בהדרכה אישית כיצד לסייע לילדיהם עם המעבר לחיי התורה.

הרב זוהר מייחס חשיבות רבה להתנהלות נכונה של ההורים בתחום החינוך. בעבר חיבר חוברת הדרכה הנקראת 'אבות על בנים', שהציגה גישה חדשנית לסיוע לנוער בקרב משפחות של בעלי התשובה. בימים אלו הופקה מהדורה מחודשת של חוברת זו.

בסדרת המפגשים, שתארך כחודש, יידונו שיטות חינוך, התמודדות מול פיתויים, היחס למשפחה המורחבת שאינה שומרת מצוות, לצד הדרכה בענייני זוגיות, פרנסה ועיצוב מחודש של חיי המשפחה. במהלך המפגשים יענה הרב זוהר על שאלותיהם של ההורים ויעניק הדרכה ועצות המבוססות על ניסיון חייו, כאשר המשתתפים משלמים עבור ליוויו והדרכתו מאה שקלים בלבד.

באחד השיעורים סיפר הרב זוהר על הניסיונות שהיו לו בגידול ילדיו: "כל אחד מהם עשה לנו בית ספר. עברנו מצבים ועשיתי את כל הטעויות האפשרויות, צעקות וריבים ומה שאתם לא רוצים", התוודה. "פתאום האלוקים זיכה אותי והשתנה לי השכל, אולי בזכות אשתי. פתאום הבנתי שהילדים אנוסים. פתאום הבנתי איך לאהוב אותם במקום שבו הם נמצאים, בלי שום תביעה דתית".

צפו בסיפורו האישי של הרב אורי זוהר:

 

תגיות:הרב אורי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה