בריאות ותזונה

10 עובדות טעימות במיוחד על הגלידה

הקיץ הגיע, ואין טוב יותר מלשבת במקום מוצל ו...לאכול גלידה. הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם, ואתם מאוד רוצים לדעת - על הגלידה. תהנו

אא

1. רבים ניסו להתחקות אחר זהותו האמיתית של ממציא הגלידה, אך לשווא. הסברות הן רבות ומגוונות החל מנרון קיסר (שטענו שהגלידה שלו נוצרה 'במקרה' הודות לערבוב שלג עם נקטר, פירות ודבש) וכלה במרקו פולו שרבים טענו שהוא זה שהמציא אותה, למרות שידוע שהוא זה שדאג לייבא אותה לאירופה, מהמזרח הרחוק. 

2. אחד הרכיבים היותר משמעותיים בגלידה - הוא... אוויר. כן, כן, שמעתם נכון. האוויר עוזר לגלידה לשמור על רכותה, והיעדרו יגרום לה להתקשות כאבן. 

3. הסירופ האהוב ביותר על מרבית חובבי הגלידה בעולם הוא סירופ בטעם שוקולד, אחריו המייפל ולבסוף - טעמים אחרים. 

4. מהם הטעמים המוזרים ביותר שישנם בעולם? לא תאמינו: גלידה בטעם אבוקדו, חלפינוס (פלפל חריף שמוצאו במקסיקו), שום, שעועית, דלעת, דגים, קארי, תירס, מלפפונים חמוצים (!) ואפילו גלידה בטעם חלב אם (הנמכרת בלונדון).

5. את גלידת הווניל מכינים מגרעיני וניל, ש-80% מהם מיובאים ממדגסקר.

 

 

6. דירוג הטעמים האהובים ביותר בעולם הוא כדלהלן: במקום הראשון - וניל, במקום השני - שוקולד, במקום השלישי - תות, ובמקום הרביעי - פצפוצי שוקולד. 

7. השמועות מספרות כי את גביע הוופל המקורי המציא בעל דוכן גלידה מניו יורק, בשנת 1896. עד אז, עבר הבסיס שלה תהפוכות והגלידה נמכרה בכוסות זכוכית ונייר. 

8. בבדיקות שונות שנעשו, כ-14% מאוכלוסיית הגברים ו-7% מאוכלוסיית הנשים - הודו שהם לא עומדים בפיתוי ומלקקים את שאריות הגלידה מהקופסא, עד תומן. 

9. מממצאי מחקר שפורסם במגזין היוקרתי American Journal of Clinical Nutrition עולה כי מילקשייק שהוכן מגלידת שוקולד מועיל ביותר לשחרור הורמון הדופמין, האחראי בין היתר, להנאות שלנו. 

10. דירוג צריכת הגלידה הגבוה בעולם, על פי מחקר שערכה חברת 'דן אנד ברדסטריט': במקום הראשון האמריקני הממוצע - שצורך 20 ליטר גלידה בשנה, האירופאי אחריו עם צריכה של 15 ליטר בשנה ואילו אנחנו, הישראלים, צורכים כשמונה ליטרים בלבד. 

תגיות:מזוןגלידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה