הסוד: רפואה מונעת

רפואה מונעת כל כך חשובה ובסיסית בשמירה על בריאותנו, אף שלא תמיד נוח לוותר על מזונות טעימים. שמירת הבריאות היא חובה הלכתית של ממש

אא

שמירת הבריאות בגישה היהודית אינה רק דבר חשוב וטוב לאיכות חיים טובה ונעימה כי אם חובה הלכתית, כמו שמירה על שאר הלכות התורה.

איך עושים זאת? הרמב"ם הציב כללים ברורים שיכולים לעזור לנו, גם היום, בשמירה על בריאותנו. הרעיון שעומד ביסוד דברי הרמב"ם הוא גאוני בפשטותו: במקום לחכות שנהיה חולים ואז נלך לרופא שיתן לנו תרופה או שניקלע למצבים שקשה לטפל בהם - נלמד מראש את הכללים ששומרים על בריאותנו ונמנע עצמנו מלהגיע למצב של חולי.באיזה כללים מדובר? הרמב"ם מזכיר בספריו כללים הנוגעים לגופנו: תזונה נכונה, פעילות פיזית, הקפדה על שעות שינה וכדומה. ואולם לא פחות מכך, מציין הרמב"ם את ההשפעה של המצב הנפשי שלנו על בריאות גופנו. במדורנו זה נעסוק בהיבטים השונים המגדירים את הבריאות של האדם.

דוגמא מוחשית לכך אפשר לראות בסיפור הבא. למרפאתי הגיע יהודי מבוגר, בן 79, בריא וחסון. אדם ששומר על כל כללי התזונה, מקיים פעילות ספורטיבית ושמח בנפשו. במסגרת שמירתו על גופו בא לאבחון, שידע לאילו דברים גופו רגיש וכיצד ידע עוד יותר טוב לשמור עליו.

נערך לו אבחון דרך גלגל העין (אירידיולוגיה) והבחנתי שיש לו כליות רגישות, שעלולות להתפתח בהן אבנים, ח"ו. היהודי לקח זאת לתשומת ליבו, קיבל את ההדרכה המתאימה וברוך ה´ המשיך בבריאותו. המצב המשיך כך, עד לאותו יום עצוב שבו טייל עם קבוצת מטיילים בהרי בנימין ולפתע מעד מגובה 4 מטרים. ב"ה, בזכות גופו הבריא והחזק – גופו נשאר שלם, ללא שום שבר, אך ריאותיו נפגעו מהנפילה מגובה רב. הוא היה בטיפול נמרץ ולאחר מכן עבר שיקום ארוך וכיון שלא היה בבית, נבצר ממנו לאכול את התזונה הבריאה והמתאימה לו וכמובן הפסיק גם עם הספורט שלו. חצי שנה לאחר הפציעה החל להרגיש כאבים עזים בגבו, הוא הובהל למיון ושם גילו שיש לו אבנים בכליות... והעניין דרש טיפול בבית החולים.

מקרה זה מלמד עד כמה רפואה מונעת כל כך חשובה ובסיסית בשמירה על בריאותנו, אף שלא תמיד נוח לוותר על מזונות שכיף לנו לאוכלם. במדור זה ננסה בע"ה ללמוד את הנושא ולקבל כלים פרקטיים ליישום אורח חיים בריא.

אליהו שכטר- אירידיולוג ומטפל ברפואה טבעית

 

תגיות:בריאותרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה