טורים אישיים - כללי

מה הסיפור עם הדגל הצבעוני בפייסבוק?

החלטת בית המשפט העליון האמריקאי כי כי גם זוגות חד-מיניים זכאים להינשא אינה סיבה למסיבה. רקע צבעוני חגיגי בפייסבוק? רקע שחור יתאים יותר לציין את האופן בו אנחנו משחקים בזכות הקיום של העולם

אא

גם אתם ראיתם את חברי הפייסבוק שלכם מאמצים רקע בשלל צבעי הקשת? רגע לפני שאתם מתלהבים מהאפקט המרהיב, נזכיר לכולם מה פירוש הפיצ'ר החדש הזה של פייסבוק: בעקבות החלטת בית המשפט העליון בארה"ב כי על פי החוקה זכאיים האזרחים ל'שוויון בנישואים' – דהיינו, להחליט אם ברצונם להינשא לגבר או לאישה – השיקה פייסבוק את תכונת Celebrate Pride המאפשרת למשתמשים לחגוג את החלטת בית המשפט על ידי אימוץ רקע צבעוני יפה שאינו אלא דגלם הרשמי של 'הגאים'.

לאלה מכם שלא ידעו מהי משמעות הרקע הצבעוני – זה הזמן להבין במה הבעתם תמיכה ולוותר על הרקע הצבעוני החדש. לאלה מכם שיודעים וחושבים 'מה יש, בסך הכל גם להם מגיעות זכויות חברתיות וכלכליות כמו לכל זוג אחר'...יש לנו חדשות עבורכם. החלטת בית המשפט האמריקאי אינה תקדימית כלל: החלטות דומות התקבלו כבר לפני אלפי שנים, בטרם שטף המבול את הארץ, כמסופר בספר בראשית.

במדרש בראשית רבה מובא כי: "דור המבול לא נמחו מן העולם עד שכתבו גימומסיות (שטרי כתובה ונישואים) לזכר ולבהמה" ופירש מהרז"ו: "שטעו בדעתם המשובשת שמאחר שנבראו בעלי יצר ויש בהם כוח – מחויבים ללכת אחר יצרם באיזה אופן שיהיה... וכתבו שטרי כתובה ונישואין לזכר בציווי השופטים שלהם".

עיניכם הרואות – הנה התקדים המשפטי האמיתי, שהביא על העולם חורבן בדמות המבול. חורבן שכילה את הכל מלבד נוח ומשפחתו, והחיות שלקח עמו לתיבה.

המבול אולי היה חד פעמי, אבל אין פירוש הדבר שההולכים בעקבות דור המבול ינכו מעונש. בספר ויקרא מופיעה שבועת האלוקים: "אני השם אלוקיכם, כמעשה ארץ מצרים...לא תעשו, וכמעשה ארץ כנען...לא תעשו...אני השם אלוקיכם". למה נאמר פעמיים 'אני השם אלוקיכם'? מסביר המדרש: "אני השם – שתי פעמים, אני הוא שפרעתי מדור המבול ומסדום וממצרים, אני עתיד להיפרע ממי שיעשה כמעשיהם".

החומרה הגדולה במעשי דור המבול – החומרה של 'חגיגת זכויות האדם' שמתקיימת בעולם כיום - היא השחתת העולם שמתרחשת כאשר החטא הופך לשיטה. כשהחטא נעשה מתוך חוסר יכולת להתגבר על היצר, אין העולם נשחת כל כך. אבל כאשר השופטים נותנים גושפנקא למעשים כאלה – אלוקים לא סובל זאת. כשאנחנו הופכים את העולם למקום מושחת בו החטא הוא דבר ממוסד, העולם מאבד את זכות הקיום שלו! על בריאת האדם נאמר: 'זכר ונקבה ברא אותם'. האדם נברא מלכתחילה כזכר ונקבה מחוברים שפוצלו כדי לחיות יחד במערכת של נתינה הדדית שמתוכה יגיעו לשלמות, ועל ידה תתבטא בריאתם בצלם אלוקים. אין חמור מלקחת את היצר שניתן באדם למטרת 'ודבק באשתו' למען יהיה אדם שלם, ולהשתמש בו לרדיפת תאוות גרידא. הפיכת התנהגות כזו לשיטה ולזכות המעונגת בחוק היא ערעור יסודות קיומנו על פני כדור הארץ.

בעבר, אפילו אומות העולם הבינו זאת. בתלמוד בבלי, מסכת חולין, נאמר: "שלושים מצוות קבלו עליהם בני נוח ואינם מקיימים אלא שלושה: אחת, שאין כותבים כתובה לזכרים". ופירש שם רש"י שאמנם אומות העולם חשודים על משכב זכור, אך אינם נוהגים בעברה זו קלות ראש עד כדי כך שיכתבו לזכר כתובה.

העולם הידרדר מזמן התלמוד, ובימים אלה ממש אנחנו שבים אל דרכיהם של דור המבול, שלא רק חטאו אלא מיסדו את החטא בהחלטות משפטיות ומסמכים חוקיים. זו איננה סיבה למסיבה.

צפו בראיון עם הרב זמיר כהן אודות נטיות הפוכות:

https://video.htv.co.il/Zamir/OptionQuestion_OppositeTendencies.mp4

 

תגיות:פייסבוקבית משפטדור המבול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה