כשרות

זהירות - הרבנות הראשית מזהירה מפני קמח נגוע בתולעים

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל מזהירה את הציבור מנגיעות גבוהה של תולעים בקמחים למיניהם

אא

בעדכון הכשרות שהוציאה אתמול (ג') מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל נכתב: "עם בא הקיץ ולאור דיווחים שהגיעו בעת האחרונה לידי אגף הכשרות הארצית אנו למדים כי קיים חשש לנגיעות חמורה בקמחים לסוגיהם השונים, כבר בסמוך לאספקתם מטחנות הקמח".

בשל כך יש להקפיד על ניפוי הקמח באופן הבא: קמח רגיל - יש לנפות בנפה בצפיפות של 50 מ"ש לפחות. קמח מלא, סובין וקמחים מלאים מסוגים שונים מומלץ לרכושם ביום הטחינה ולהכניס מיד לקירור. יש לוודא שלא מדובר בקמח הראשון שנטחן באותו יום, כיוון שהוא בעל סבירות גבוהה להיות נוגע. ובנוסף, לפני השימוש יש לבודקו מדגמית על גבי שולחן אור. במידה והקמחים מתקבלים שלא ישירות מטחנות הקמח – יש לוודא היטב את התקיימות התנאים לעיל.

זהירות, קמח (צילום: shutterstock)זהירות, קמח (צילום: shutterstock)

ראוי לציין את השכר הרב העתיד לזכות בו המקפיד על כשרות. מובא במדרש רבה כי "עתיד הקב"ה לעשות סעודה גדולה לעבדיו הצדיקים לעתיד לבוא, וכל מי שלא אכל נבלות בעולם הזה זוכה לראותו בעולם הבא". החפץ חיים כותב כי המקפיד על הכשרות זוכה שאורו של הקדוש ברוך הוא יהיה עטרה בראשו ויזכה לשכר רב בעולם הגמול. בשם ספר הזוהר מובא כי כאשר אדם נזהר ממאכלים אסורים שורה עליו צלם אלוקים ופוחדים ממנו כל חיות הבריאה ועופי השמים. בספר "שולחן הטהור" מבוא כי אדם שמקפיד על כשרות "נתרומם ונתנשא בשמים מאוד ומתכפרים לו הרבה עוונות, יותר מאשר התענה למאות תעניות".

תגיות:כשרותקמח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה