בריאות ותזונה

משמינים מנחת: חברות בישראל הפסיקו להשתמש בשומן טראנס

חברות המזון הישראליות הפסיקו להשתמש בשומן טראנס כבר לפני שנים, הרבה לפני הוראתו של ה-FDA

אא

ארגוני בריאות והתאגדויות צרכנים פעלו רבות בשנים האחרונות להוצאת שומן טראנס, הרכיב המזיק לבריאות, ממוצרים בישראל, בעקבות מחקרים שהורו על קשר בין צריכת שומן טרנס למחלות קשות.

שומן הטרנס הוא בעל יכולת לשמר מזון לטווח ארוך ועלותו נמוכה משמעותית לעומת שומן מן החי והצומח. על כן הוראתו של ה-FDA להוציא את המזון לחלוטין צפוי להיתקל בקשיים מצד חברות המזון, הצפויות לערער על ההוראה.

חברות המזון הישראליות, לעומתן, מתקשות להתרגש מהיוזמה האמריקאית.

בתנובה טוענים כי כבר ב־2010 החברה הנחתה את ספקיה לא לספק לה עוד חומרי גלם המכילים שומן טרנס שאינו טבעי.

חברת שטראוס מוסרת כי הפסיקה מיוזמתה את השימוש בשומן טרנס: “בעקבות יוזמה פנימית של החברה, בעשר השנים האחרונות מוצרינו מיוצרים ללא שימוש בחומרי גלם המכילים שומני טרנס לא טבעיים. מדובר היה במהלך הכרוך במאמץ טכנולוגי רב במיוחד".

גם בחברת המאפים הקפואים 'מעדנות' לא נרעשו מההודעה. “'מעדנות' החלה לפתח מוצרים ללא שומן טרנס שאינו טבעי כבר ב־2010, אז השיקה בורקס מבצק פילו, שאינו מכיל מרגרינה אלא שמן קנולה”, מוסרת החברה. “בשלוש השנים האחרונות פנתה החברה לספקיות המרגרינה עם דרישה למרגרינה שמכילה רק שומן טרנס טבעי מהצומח, ומאז מקפידה שאחוז שומן הטרנס הרווי במוצרים יהיה פחות מחצי אחוז בכל הבצקים והמאפים שלה".

גורם בתעשיית המזון מוסר כי בתעשיית המזון בישראל לא צפויה טלטלה. מי שאמורים להיות מודאגים הם בעלי מאפיות ופיצריות, שניתן להעריך שלא טרחו לשנות את הרכב חומרי הגלם, כיוון שהפיקוח עליהם והסטנדרטים שלהם פחות מחמירים".

 

תגיות:שומןבריאותמחלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה