חדשות בעולם

מפעל בשר שיווק בשר טרף כ''כשר למהדרין''

הרתעה לזייפני כשרות: מפעל בשר בפרגוואי זייף חותמת כשרות על בשר ממקור לא ידוע. תעודת הכשרות הוסרה מהמפעל

אא

הסיפור החל בסוף חודש ינואר, כאשר שני משגיחים בבית המטבחיים "קונספסיון" שבפרגוואי דיווחו לראש הצוות הממונה עליהם כי תפסו את עובדי האריזה במפעל מטביעים חותמת כשרות על בשר ממקור לא ידוע, תוך ניצול היעדרותם של אנשי הרבנות הראשית. בתגובה, הודיעה הרבנות על הסרת אישור הכשרות לבית המטבחיים. המשמעות: עצירה של משלוחי הבשר לארץ, והפסד כספי ליבואן בהיקף של עשרות-מיליוני שקלים.

אחד ממפעלי המזון שקיבלו את הבשר עתר לבג"ץ נגד הסרת תעודת הכשרות. לטענתם, הסרטון שתיעד את פסי הייצור של המפעל בוים על ידי המשגיח שפוטר עוד קודם וזו הייתה נקמתו בממונים עליו.

על מנת להוכיח את צדקתהּ, ביקשה הרבנות הראשית לשלוח את המשגיח לבדיקת פוליגרף. במשרד החוץ המליצו לרבנות הראשית על סוכן FBI לשעבר, שנחשב לבעל שם בבדיקות פוליגרף, כדי שיערוך אותה. בבדיקת הפוליגרף נשאל המשגיח אם הסרטונים בוימו או זויפו, אם הניח באריזות את סימוני הכשרות, אם הוא או מישהו מטעמו הביא עמו את סליל המדבקות הנראות בסרטונים ואם הוא צילם את קטעי הוידיאו. על שלוש השאלות הראשונות השיב בשלילה ועל האחרונה השיב בחיוב. לפי תוצאות הבדיקה הוא נמצא דובר אמת. ברבנות הראשית כתבו כי "יש בממצאי הפוליגרף כדי לחזק את מסקנתנו שלפיה הסרטונים מציגים הטעיית כשרות חמורה המתרחשת במהלך פעילות אריזת בשר במפעל".

עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, אמר כי "בעקבות המידע על הטעיית הכשרות נדרשנו לבצע חקירה מורכבת על מנת לעמוד על חקר האמת וכדי למלא חובתנו כלפי הציבור שומרי הכשרות. אנו תקווה שאופן הטיפול שלנו בפרשה הנוכחית יהווה הרתעה כלפי זייפני כשרות בעתיד".

תגיות:בשר טרףכשרותבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה