בריאות ותזונה

כך תירדמו בקלות בתוך שישים שניות

הפרעות שינה וקשיי הירדמות עשויים להיגרם מהיחשפות למצבי לחץ. שיטת "נשימה מרגיעה" תסייע לכם להירדם בקלות

אא

מצב לחץ (stress) הוא אמנם נפשי אך גורם לשלל תופעות פיזיולוגיות. היום כבר מוכח מחקרית כי מצב לחץ גורם להשמנה, בעיות לבביות, בעיות זיכרון, נשירת שיער ואלרגיות.

אחת התופעות השכיחות ביותר אצל הסובלים מ-stress היא הקושי להירדם. אתה "גמור", נכנס למיטה ומשווע להירדם, אך אז מגיעות המחשבות והשינה מאתך והלאה. חשיפה מתמשכת ללחץ עלול לגרום להרס מנגנון השינה ולהפרעות שינה קבועות.

ד"ר אנדרו וייל, רופא אמריקאי בוגר הארוורד, מציע שיטת נשימות קלה ליישום. השיטה נקראת "נשימה מרגיעה". היא פשוטה מאוד, לוקחת פחות מדקה ומסייעת להירדמות מהירה. היא עובדת כתרופת הרגעה טבעית למערכת העצבים. ניתן לבצע אותה בכל תנוחה, כאשר התנוחה המומלצת, לפחות בהתחלה, היא בישיבה בגב זקוף.

לפני תחילת היישום, יש לשים את קצה הלשון על החלק העליון של הלסת לאורך כל התרגיל. את הנשימות יש לבצע מהפה, סביב הלשון, בשפתיים מכווצות מעט.

הפעולות עצמן הן פשוטות: לשאוף אוויר תוך ספירה שתוקה עד 4, לעצור את הנשימה ולהמשיך לספור עד 7 ולשאוף תוך ספירה עד 8. יש להקפיד לנשוף דרך הפה ולשאוף דרך האף, כאשר הנשיפה לוקחת זמן כפול מאשר השאיפה. יש לחזור על הסבב 4 פעמים.

השיטה מסייעת להירדמות מהירה ומומלץ לבצעה גם במהלך היום, במצבי stress שונים.

תגיות:לחץנדנודי שינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה