חדשות בארץ

משרד החינוך במיזם חדש: תכנית לגמילה מעישון של בני נוער

לראשונה במערכת החינוך: תכנית לגמילה של בני נוער מסיגריות. רוב התלמידים הפחיתו באופן ניכר את העישון

אא

פרויקט של מערכת החינוך מופעל כבר באחד עשר כפרי נוער ובו משתתפים כ־130 תלמידי פנימיות וכפרי נוער. הפרויקט הוא מיזם משותף של המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך ושל קופת חולים מאוחדת, והיא מיועדת לתלמידים בפנימיות ובכפרי נוער.

מדובר בפיילוט שהחל לפני כשנתיים בשלושה כפרי נוער, והשנה הורחב לשמונה כפרים נוספים. נתוני המינהל מורים כי רוב התלמידים הפחיתו באופן ניכר את העישון והיתר נגמלו: חלקם מתמידים עד היום וחלקם באופן זמני.

במסגרת התוכנית, אנשי מקצוע בתחום ההתמכרויות נפגשים עם התלמידים, במפגשים קבוצתיים ואישיים, פעם בשבוע במשך כחודשיים. בנוסף, אנשי המקצוע משתפים את הצוות החינוכי בתהליך. חלק מאנשי הצוות אף מצטרפים לתהליך הגמילה במקביל לתלמידיהם.

תהליך הגמילה נוגע ברבדים עמוקים הקשורים במניעים לעישון, כמו דימוי אישי, חיזוק המסוגלות העצמית ומקובלות חברתית.

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך, מסביר כי ״עישון סיגריות בקרב בני נוער היא תופעה מדאיגה, במיוחד לנוכח העובדה שגיל התחלת העישון הולך ויורד".

"זיהינו שבמסגרת התומכת של הפנימייה קל יותר לתלמידים לשמר את תוצאות התהליך, וכשהם חוזרים לבית הוריהם קשה להם יותר. עם זאת, גם אם התלמידים לא נגמלו כליל מעישון, רבים מהם מצליחים להפחית את כמות העישון - וזהו הישג לא מבוטל", הדגיש רון פרייזלר, הממונה על התנהגויות מסכנות במינהל. לדבריו, "חשוב לתפוס את המעשנים החברתיים, שמתחילים לעשן סיגריה מדי פעם בגלל הרצון להיות מקובלים חברתית, לפני שהם מתמכרים לעישון".

תגיות:משרד החינוךעישוןגמילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה