חדשות בארץ

עשרות אלפים השתתפו בעצרת התפילה בעיר אשדוד

עצרת תפילה ומחאה התקיימה אתמול (ב) באשדוד, נוכח פעילותו של קניון "ביג" בשבת קודש

אא

עשרות אלפים השתתפו בעצרת תפילה ומחאה שנערכה אמש (ב) באשדוד. עצרת התפילה התקיימה נגד חילולי השבת בקניון החדש של רשת "ביג" בעיר.

ציבור אדיר, שנאמד לפי הערכות המשטרה בכ-18,000 איש, התאסף אתמול (ב) באשדוד החרדית לזעוק את זעקתה של השבת. עצרת התפילה והמחאה התקיימה בעקבות חילולי השבת בקניון החדש של רשת "ביג" העיר.

הרחובות השחירו מרוב אדם: ציבור הגברים, הכולל את תלמידי הישיבות ותלמודי התורה באשדוד, התרכז באזור שדרות ירושלים, ואילו ציבור הנשים, בנות הסמינרים ותלמידות בתי הספר, התרכז ברחובות רב חסדא ורבי ינאי.

אילוסטרציה. עיבוד: <a class=הידברות (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_29%20May.%2019%2013.03.jpg">אילוסטרציה. עיבוד: הידברות (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

במהלך העצרת התפלל הקהל את תפילת מנחה, סדר יום כיפור קטן, אמירת סליחות ופרקי תהלים. לאחר מכן התקיים מעמד של 'קבלת עול מלכות שמים' המוני וכן תפילה מיוחדת שחוברה בידי רבני העיר על שמירת השבת. לאחר מכן נשאו דברים רבנים ואישי ציבור.

מארגני העצרת ציינו כי בשבועות האחרונים נפגשו רבנים ואדמו"רים עם בעלי הקניון, תוך ניסיון להגיע להבנות שתמנענה את חילולי השבת, אולם ללא הועיל, וכי הם קוראים לציבור להדיר את רגליו ממרכז הקניות המחלל שבת בפרהסיא.

עם סיומה של העצרת, הוקראו ההחלטות על ידי יו"ר הועדה הרב יצחק גולדקנופף: "בשם רבני ואדמו"רי העיר הננו פונים לתושבי העיר והבאים בשעריה לכבד את הקריאה שפורסמה בערב פסח שלא לקנות במרכז הקניות ובחנויות המחללות שבת בפרהסיא, וכן לעודד ולחזק את העסקים הסגורים בשבת." הוא סיים את דבריו בתפילה כי "בזכות כינוס זה ושמירת שבת כהלכתה נזכה במהרה להבטחת חכמינו זכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלים".

המעמד המרומם, שנמשך שעה ומחצה בחום שרבי כבד, היה כולו קודש לתפילה, תחנונים וכאבה של השבת, והותיר רושם עז בקרב הציבור האשדודי.

תגיות:אשדודעצרתמחאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה