גוף ונפש
שתתה כף שמן זית בכל בוקר במשך שבועיים - זה מה שקרה
זמרים מפורסמים מאמצים לאחרונה טרנד ברשתות החברתיות: שתיית שמן זית בכל בוקר. רופאי לב בכירים מבהירים כי מדובר בעיקר ביחסי ציבור, וזו לא השיטה הטובה ביותר לצרוך אותו
- יצחק איתןלמעקב
- ו' תמוז התשפ"ו||

שמן זית כתית מעולה נחשב כבר שנים לבסיס של התזונה הים תיכונית הבריאה, והוא מוכר כמסייע בהורדת כולסטרול, מניעת דלקות ושמירה על בריאות הלב והמוח. טרנד חדש שנפוץ ברשתות החברתיות קורא לאנשים לשתות "שוט" של שמן זית בכל בוקר על קיבה ריקה כדי ליהנות מסגולותיו.
עיתונאית הבריאות אמילי לורנס החליטה לבדוק את העניין, וניסתה את האתגר בעצמה במשך שבועיים כדי לראות אם יש לכך השפעה אמיתית.
בפן המעשי, החוויה לא הייתה פשוטה כלל. לורנס דיווחה כי שתיית השמן ישירות מהכוס הייתה קשה לבליעה, והמרקם הסמיך והטעם החזק גרמו לה לתחושת מחנק קלה. כדי להקל על הבליעה, היא נאלצה להוסיף מים, מיץ לימון ומעט דבש. השינוי הפיזי היחיד שהרגישה במהלך השבועיים היה תחושת שובע מוקדמת בבקרים, דבר הגיוני בשל השומנים הבריאים שבשמן, אך מעבר לכך לא נרשם כל שינוי יוצא דופן.
מומחים רפואיים מסבירים כי אין צורך לסבול כדי לקבל את היתרונות הבריאותיים. ד"ר רנדולף מרטין, קרדיולוג בכיר מניו יורק, מסביר כי הטרנד הזה חסר היגיון רפואי: "במדינות הים התיכון משתמשים בכמויות גדולות של שמן זית לבישול ירקות, בשרים ופסטה. בקבוק שמן זית תמיד נמצא על השולחן, אבל האנשים שם מעולם לא שתו אותו בשוטים".
לדברי ד"ר מרטין, צריכת שמן הזית יחד עם האוכל עצמו היא למעשה הדרך הבריאה והיעילה ביותר עבור הגוף. השומנים הבריאים שבשמן מסייעים לגוף לספוג בצורה טובה בהרבה ויטמינים חיוניים שמצויים במזונות אחרים, כמו ויטמינים A, E ו-K שנמצאים בירקות ירוקים. לכן הוספת שמן הזית לסלט או לארוחה תעניק לגוף תועלת כפולה.
המומחים מדגישים כי שמן הזית הוא אכן רכיב חיוני להארכת חיים ולבריאות הלב, אך ממש אין צורך לשתות אותו בכוסית קטנה - מספיק לשלב אותו כחלק קבוע וטעים מהארוחות.
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



