חדשות בארץ

פרויקט 'לחם לכל דורש' יצא לדרך - מי מצטרף?

פרויקט 'לחם לכל דורש': כיצד הופכת יוזמה אישית של אדם טוב לב אחד, לפרויקט חוצה-מגזרים? אסף נחשון, יוזם הרעיון המהפכני של חלוקת לחמים לכל דורש, מספר על הרגע שבו הכל התחיל

אא

המקרה שלפנינו הוא הראיה הניצחת לכך שהמעשה הכי קטן, יכול להיות בעל ההד וההשפעה הכי גדולים ולסחוף אחריו בנקל, גם אנשים אחרים: אסף נחשון הוא אדם מן השורה, שביום בהיר אחד נכנס לחנות המכולת השכונתית במקום מגוריו, במטרה לרכוש כיכר לחם. אז נזכר שטרם הפריש את כספי המעשר שלו, וכמי שמצוקת הרעבים ללחם התנוססה תמיד לנגד עיניו - רעיון כביר הבזיק לפתע במוחו. "החלטתי שהפעם אשתמש במעשר בדרך קצת אחרת",  משחזר נחשון (34), נשוי ואב לארבעה ילדים, מיבנאל. "רציתי לוודא שסוף סוף, אנשים עניים יוכלו לקבל את מה שהם באמת צריכים, את המצרך המינימלי לצורך קיומם: לחם".

אסף נחשוןאסף נחשון

אמר ועשה. "התחלתי לשלם עבור שלוש כיכרות לחם מדי יום ביומו, לרווחת הציבור". ברוב אדיבותו, התנדב בעל החנות לשים פתק לצד כיכרות הלחם ובו כתוב כי מי שמעוניין - יוכל לקבל את הלחם בחינם, אין כסף. "אחרי כמה ימים, שאל אותי בעל המכולת האם ארצה להגדיל את כמות הלחמים, ויחד הגינו את הרעיון לשים קופת צדקה בסמוך למדף הלחמים, בעבור מי שירצה להמשיך את החסד ולזכות במצווה הברוכה. ב"ה זכינו להיענות גדולה מצד התושבים, ובסיעתא דשמייא התרחבה הפעילות גם לנהריה, שם כבר יש מספר בעלי עסקים שהצטרפו לעשייה".

לחם בחינם גם לגויים - "שיהיה קידוש שם שמיים"

באחד הימים בהם שהה נחשון במכולת השכונתית, נכנסו אליה שני ישמעאלים וביקשו לקנות לחם. כשראו את השלט 'כאן אפשר לקבל לחם בחינם', שאלו לפשר הדבר. נחשון, שעמד בסמוך אליהם ושמע את השאלה, הכריז: 'אתם יכולים לקחת, זה בחינם'. השניים הופתעו נוכח המחווה יוצאת הדופן, לקחו את הלחם והלכו להם. לתמיהתו של בעל המכולת, חשף נחשון את האג'נדה שלו, את החזון אותו הוא רואה לנגד עיניו: "השאיפה שלי היא  לספק לחם לכל אדם רעב, בלי קשר לסטטוס האישי שלו - מין, דת או לאום אליו הוא משתייך. עצם נתינת הלחם גם לאנשים שאינם יהודים, זה קידוש שם שמיים גדול בעיני ולזה אני מכוון".

לדברי נחשון, כל שנותר לעשות כעת הוא לפרסם את המצווה למה שיותר בעלי עסקים בארץ, שגם הם יירתמו לעשייה ויאמצו את השיטה. "יש הרבה אנשים רעבים בארץ, ואם כל אחד יפריש כמה שקלים עבור קניית לחמים לאנשים האלה - המצב יילך וישתפר וכולם יהיו שמחים. אז למה לא בעצם?"

תגיות:רעבגמילות חסדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה