מעניין

מדליקים את המזגן על 18 מעלות כי חם? זו הטעות שלכם

האם כדאי להפעיל את המזגן על טמפרטורה נמוכה במיוחד, כמו 18 מעלות, או להסתפק ב-25 מעלות

אא

בימי הקיץ החמים, במיוחד בזמן שרב, עולה השאלה האם כדאי להפעיל את המזגן על טמפרטורה נמוכה במיוחד כמו 18 מעלות, או להסתפק ב-25 מעלות. ההבדל משפיע לא רק על תחושת הקור, אלא גם על הבריאות ועל צריכת החשמל.

הפעלת המזגן על 18 מעלות אינה מקררת את החדר מהר יותר. המזגן עובד באותה עוצמה עד שהוא מגיע לטמפרטורה המבוקשת, אך כאשר המטרה נמוכה כל כך - המכשיר ממשיך לפעול זמן רב יותר בעומס מקסימלי. התוצאה היא חשבון חשמל גבוה, שחיקה מואצת של המנוע וייבוש יתר של האוויר.

בנוסף, הקור הקיצוני עלול לגרום לתחושת חוסר נוחות, לכאבי ראש ואף לפגיעה במערכת הנשימה.

לעומת זאת, הגדרה על 25 מעלות מאפשרת איזון בין נוחות לבין יעילות אנרגטית.

בטמפרטורה זו, הגוף מרגיש קריר מבלי לחוות שינוי קיצוני לעומת החוץ, מה שמפחית את הסיכון להתקררות ולבעיות נשימה. מעבר לכך, המזגן עובד בצורה רגועה יותר, צורך פחות חשמל ושומר על לחות יחסית באוויר.

ההבדל בתחושת הקור בין 18 ל-25 מעלות נובע בעיקר מהפרש הטמפרטורות שבין הבית לחוץ. במזג אוויר חם במיוחד, גם 25 מעלות יספקו תחושת הקלה משמעותית אם הבית סגור ומבודד היטב.

לכן, הבחירה ב-25 מעלות נחשבת בריאה, חסכונית ויעילה יותר לאורך זמן. היא מונעת עומס מיותר על המזגן, שומרת על בריאות הדיירים, ומספקת סביבה נוחה שגם מאפשרת הסתגלות טובה יותר לשינויי הטמפרטורה כשנעים בין פנים לחוץ.

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים