לומדים מוסר

תובנה משנה חיים: הטריק הסודי שישדרג כל מעשה שלכם

גילוי מדהים: איך כוונה פשוטה יכולה להפוך כל מצווה שלכם לניסים שמיימיים ולהביא ברכה וחסד לכל העולם

אא

האם אי פעם תהיתם איך אפשר להפוך כל מצווה וכל מעשה טוב שאתם עושים להשפעה אדירה על כל העולמות? ובכן, החפץ חיים מגלה לנו תובנה משנת חיים. בעזרת שינוי מחשבתי קטן תוכלו להעלות את הערך של כל פעולה שלכם לרמה אחרת לגמרי. מוכנים לגלות את הסוד הקטן שיהפוך כל מצווה שלך לנצח עם השפעה עצומה על כל העולם? המשיכו לקרוא וגלו איך זה עובד.

החפץ חיים בספרו אהבת חסד כותב כך: "אמנם בכל פעם שאדם עושה מעשה טוב הוא מקבל שכר על כך, וכבר אמרו חז''ל (ב"ק ל"ח) שאין הקדוש ברוך הוא מקפח אפילו שכר שיחה נאה, מכל מקום יש הבדל רב בין העושה הפעלה שלא לשם מצווה, ובין העושה לשם מצווה, שאז מגיע גודל התיקון הנעשית מהמצוה למעלה מעלה".

החפץ חיים מדגיש את החשיבות של הכוונה הנכונה במעשים טובים. כאשר אדם מבצע מצווה מתוך כוונה אמיתית לשם שמיים, הוא יוצר תיקון עצום בעולם הרוחני. כוונה זו מעלה את המעשה לרמות רוחניות גבוהות יותר, ומביאה ברכה וחסד על כל הבריאה.

הסוד הקטן הזה, שנראה אולי פשוט למראית עין, יכול לשדרג כל מצווה וכל מעשה טוב שלנו ולהפוך אותם למקור של כוח וחסד אינסופי. כשנבין וניישם את העיקרון הזה בחיינו, כל פעולה קטנה שלנו יכולה להפוך למשנה חיים ולפתוח שערי שמיים.

ממשיך החפץ חיים: "כמו שאמרו חז''ל (פסחים נ'), שעל זה אמר הכתוב (תהלים ק"ח ה'): 'מעל שמים חסדך'. והטעם, שכפי עשיתה - כן כח תיקונה. אם עשיתה הוא רק בגשמיות הפעלה ולא בכוונה כלל - אז אין בכוחה לפעל למעלה בעולם הרוחני, ומתפשט עבור זה חסד ה' רק על העולם הזה, שהוא עולם הגשמי. מה שאין כן, אם מכוון לשם מצווה - יש בכח המעשה ההיא קדושה רבה, ופועל קדושתה למעלה מעל השמים. וכבר מבאר בזוהר הקדוש גודל התעוררות קדושה בכל העולמות, שנעשית על ידי עשית המצווה בשלמות".

החפץ חיים ממשיך להסביר את עומק ההשפעה של כוונה במעשים טובים, ומביא לכך תימוכין מדברי חז"ל והכתובים. הוא מצטט את חז"ל (פסחים נ') על הפסוק "מעל שמים חסדך" (תהלים ק"ח ה'), ומבאר את ההבנה העמוקה מאחורי הפסוק. הוא מסביר ש"כפי עשיתה - כן כח תיקונה". כלומר, העוצמה והתיקון שנעשה על ידי המצווה תלויים באופן שבו היא נעשית.

אם המעשה נעשה רק בגשמיות, ללא כוונה רוחנית, אז הכוח הרוחני של המעשה מוגבל, והוא פועל רק בעולם הגשמי. במקרה כזה, חסד ה' מתפשט בעיקר בעולם הזה. לעומת זאת, כאשר אדם מכוון את מעשיו לשם מצווה, הוא מעניק למעשיו כוח רוחני רב, והקדושה של המעשה פועלת בעולמות העליונים.

הזוהר הקדוש מסביר את גודל התעוררות הקדושה בכל העולמות הנוצרת על ידי עשיית המצווה בשלמות. במילים אחרות, כאשר המצווה נעשית מתוך כוונה טהורה לשם שמיים, היא משפיעה לא רק בעולם הגשמי אלא גם בעולם הרוחני, ומביאה להתעוררות של חסד וקודש בכל הרבדים של הבריאה.

הסבר זה של החפץ חיים מעמיק את ההבנה שלנו לגבי החשיבות של כוונה נכונה במעשים טובים. הוא מדגיש שאפילו הפעולות הפשוטות ביותר יכולות לקבל עוצמה רוחנית עצומה כאשר הן נעשות לשם שמיים, והן יכולות לפתוח שערי שמיים ולהביא ברכה וחסד לעולם כולו.

עוד כותב החפץ חיים: "ויותר טוב אם הוא מכוון במצווה רק לשם השם שציווה על זה בתורה - כי אז על ידי כוח קדושת המצווה, שנעשית על אופן היותר נעלה, מתעורר למעלה על ידי זה מידת החסד מאוד מאוד, ונמשך מידת החסד על כל מציאות הבריאה".

כלומר, כאשר אדם עושה מצווה - שיכוון רק לשם השם, שציווה בתורתו לקיים מצווה זו. באופן זה, כאשר המצווה נעשית בכוונה לשם שמיים, כוח קדושתה עולה והיא מעוררת את מידת החסד למעלה, ומביאה ברכה וחסד על כל הבריאה.

החפץ חיים מוסיף ומעניק טיפ שישנה את חיינו וישדרג את איכות מעשינו: "מה טוב לאדם שירגיל עצמו, שבעת שעושה איזה דבר שיש לה שורש בתורה, כגון מצוות הלוואה, או שתומך ידי העני במה שנותן לו מלאכה להשתכר, או שמשלם פעולת שכיר בזמנו, וכל דברים כאלו המצויים תמיד, שהם דברים העומדים ברומו של עולם, שהם מצוות עשה בתורה: מה טוב הוא שיכוון בעת הפעולה לקים המצוות עשה שלה, שאז נעשית המצווה בגדר השלמות".

החפץ חיים מסביר שכדאי לאדם להתרגל לכוון לשם שמיים בעת עשיית מצוו, לכוון כי הוא מקיים מצווה זו כיוון שה' ציווה על כך בתורתו.

לסיכום, החפץ חיים מלמד אותנו את החשיבות העצומה של כוונה נכונה במעשים טובים, ומדגיש שכאשר אנו מכוונים לשם שמיים, אנו מעלים את ערכם הרוחני של מעשינו ומשדרגים את איכותם בדרגות רבות.

הרב זמיר כהן במסר מאלף בנושא - 3 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

לתכנים נוספים בנושא:

לקיים מצוות חסד גם בזמן נהיגה ברכב

כך תרוויחו מאות מצוות בלי מאמץ: עצתם המפתיעה של גדולי הדור

מצמרר: "אם תבטיחי לי שכל עבודתך תהיה לשם שמים – תזכי לשני דברים עצומים"

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:ניסיםהכוונהמצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה