סיפורי אמונה

מצמרר: "אם תבטיחי לי שכל עבודתך תהיה לשם שמים – תזכי לשני דברים עצומים"

"פתאום נעמד האדמו"ר שוב על רגליו ואמר לי: 'אם תבטיחי לי שכל עבודתך תהיה למען שמו יתברך, להציל נפשות ללא שום מטרת רווח – אני מבטיח לך שני דברים…"

  • ז' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יחיאל מיכל שטרן, רבה של שכונת עזרת תורה בירושלים, בסיפור נפלא על אביו, הרב משה אהרן שטרן זצ"ל, שכיהן כמשגיח בישיבת קמניץ.

"בירושלים היתה רופאה בעלת שם ומפורסמת בשם ד"ר כגן, שהייתה מנהלת בית החולים 'ביקור חולים', ועשתה רבות למען ילדי ישראל", פותח הרב שטרן את דבריו. "אבא זצ"ל שמר את היאהרצייט שלה, ואמר קדיש אחריה".

"פעם שאלתיו למה הוא מקפיד לומר אחריה קדיש", ממשיך הרב שטרן לספר. "ענה לי אבא: 'אני חייב הרבה הכרת הטוב לד"ר כגן, שהרי היא טיפלה בילדים שלנו במסירות נפש, ולמה לא נחזיר לה חסד לומר עליה קדיש?'

וסיים אבא במעשה מופלא ששמע פעם, שהאדמו"ר מרחמסטריווקא זצ"ל הבטיח לד"ר כגן עולם הבא. ולעת זקנותה, עלה אבא לביתה של ד"ר כגן, ושאל אותה האם נכון הסיפור שהרבי הבטיח לה עולם הבא.

הרופאה הקשישה פרצה בבכי ואמרה: "הרי זה סיפור של עשרות שנים, ומזמן שכחתי ממנו, ואולי הזכרת דבר המעשה הינו סימן עבורי שאצטרך עוד מעט להגיע לעולם האמת"…

וסיפרה לו את המעשה בגינו זכתה להבטחת העולם הבא מהאדמו"ר: "היה זה בזמן שפרצה מחלה קשה בין ילדי ישראל, ובנו של האדמו"ר היה בין הילדים, שחייו היו תלויים לו בין שמים לארץ, והרבה עמל השקעתי עד שבן האדמו"ר נעשה בריא.

"לאחר שהבריא בנו, קרא לי האדמו"ר לביתו ושאל כמה עליו לשלם לי. וביקשתי ממנו שבתמורה יחתום לי על מכתב בנושא שוויון זכויות לנשים. נעמד האדמו"ר ואמר לי: 'את יכולה לבקש דברים חשובים בהרבה מעניין פעוט זה'", המשיכה הרופאה לספר.

"אזרתי עוז ואמרתי לו: 'אם כן, הבטח לי עולם הבא!' נתיישב האדמו"ר על הכסא ושקע במחשבות. פתאום נעמד שוב על רגליו ואמר לי: 'אם תבטיחי לי שכל עבודתך תהיה למען שמו יתברך, להציל נפשות ללא שום מטרת רווח – אני מבטיח לך ב' דברים: א. בקרוב תינצלי ממות בטוח. ב. תזכי לעולם הבא!'

"כמה ימים לאחר מכן פרצה מחלה חדשה בקרב התינוקות, ובית החולים היה עמוס עד למאוד. מיטות נוספות לא היו בנמצא", המשיכה הרופאה הקשישה לשחזר את שאירע. "ירדתי לרחוב, עברתי את הכביש, ורכשתי מספר מיטות נוספות עבור התינוקות החולים. כשחזרתי לבית החולים, פגע בי רכב והעיפני למרחק, ובנס לא קרה לי כלום! נעמדתי על רגלי וחזרתי לבית החולים".

סיים אבא את סיפורו: "נו… לאשה כזאת מגיע שישמרו את יום היארצהייט שלה ויאמרו עליה קדיש!"

מתוך: 'המשגיח', באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סיפורי צדיקיםהבטחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה