חדשות בארץ

נפתחו אירועי יום הזיכרון | נתניהו: "הדור הנוכחי מתגלה במלוא עוצמתו"

טקסי יום הזיכרון נפתחו בבית יד לבנים בירושלים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיריה משה לאון. הערב ייערך הטקס המרכזי בכותל המערבי, בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג

נתניהו בטקס ביד לבנים (צילום: Amit Shabi/POOL)נתניהו בטקס ביד לבנים (צילום: Amit Shabi/POOL)
אא

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה החלו אחר הצהריים (ראשון) בבית יד לבנים בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אייל זמיר וראש העיר משה ליאון.

נתניהו אמר בטקס: "ככל שהצטברו העדויות על הטבח הנורא - כך הצטברו העדויות על גילויי הגבורה בשטח. כולנו נלחמים יחד, כי זו הדרך היחידה להכריע את מפלצות חמאס. אנחנו מחויבים להשלים את המשימה הקדושה הזו. הדור הנוכחי ממשיך את עשיית קודמיו בהגנת המדינה והוא מתגלה בחודשים האחרונים במלוא כוחו ועוצמתו. החיילים והחיילות בקו הראשון; כיתות הכוננות; השוטרים והשוטרות; צוותי השב''כ; אנשי הכבאות, ההצלה והרפואה; והרבה מאוד אזרחים מן השורה – אף אחד לא עמד מנגד. הם הסתערו קדימה בחירוף נפש אל מול מפלצות ה'חמאס', כדי להציל כל מי שאפשר".

"הם זינקו אל תוך האש מתוך ערבות הדדית, מתוך הרצון לגבור על המרצחים הנתעבים, מתוך אהבת המולדת, מתוך הקשר הבל-יינתק לאדמתנו ולגורלנו המשותף. כל אלה משמשים עוגנים של עוצמה, עוגנים שיבטיחו לנו בעזרת ה' את הניצחון".

הערב תערך העצרת המרכזית למגזר החרדי - ערב לזכרם של חללי צה"ל, באולם טדי, בנייני האומה, ירושלים. בשעה שמונה ודקה, לאחר הישמע צפירה יחל בכותל המערבי הטקס הממלכתי במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג והרמטכ"ל הרצי הלוי, ובהשתתפות שר הביטחון, ראש השב"כ, ראש המוסד, מפכ"ל המשטרה, מנכ"ל משרד הביטחון ונציגי המשפחות השכולות. רחבת הכותל המערבי, ירושלים.

מחר בבוקר ייערך טקס מעמד הקראת שמות חללי מערכות ישראל במעמד שר הביטחון יואב גלנט. לאחר מכן יתקיים בירושלים  טקס יום הזיכרון של הסוכנות הציונית, אשר יוקדש גם לזכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ואנטישמיות בעולם. השנה יציין גם את גבורתם של החיילים והחיילות העולים הבודדים אשר נפלו במלחמת חרבות ברזל. בשעה 11:00 ייערך טקס ממלכתי בהיכל הזיכרון בהר הרצל לחללי מערכות ישראל, במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה.

בשעה אחת ייערך הטקס הממלכתי לזכר נרצחי פעולות האיבה, בהר הרצל, במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה.

תגיות:יום הזיכרוןיד לבניםבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה