חדשות בארץ

נהג אמבולנס טען שהוא מוביל חולה, ברכב התגלו שוהים בלתי חוקיים

נהג רכב הבחין הלילה בפלסטינים הנאספים על ידי אמבולנס, בצידי הדרך בכביש 443. הוא דיווח למחסום צה"ל שעצר את האמבולנס לבדיקה. הנהג והשוהים הבלתי חוקיים נעצרו לחקירה

הפלסטינים בתוך האמבולנס (צילום: משטרת ישראל)הפלסטינים בתוך האמבולנס (צילום: משטרת ישראל)
אא

ערבי ישראלי, תושב מזרח ירושלים, העובד כנהג אמבולנס בחברה פרטית ומתנדב גם באיחוד הצלה, נעצר הלילה (בין שבת לראשון) במחסום צבאי בציר 443, לאחר שברכב נמצאו שמונה פלסטינים שניסו להסתנן לישראל. כל המעורבים נעצרו והובאו לתחנת המשטרה. החברה המעסיקה את נהג האמבולנס הודיעה על פיטוריו, וארגון איחוד הצלה השעה אותו מפעילות.

המקרה נחשף הודות לנהג רכב שהבחין הלילה באמבולנס עוצר בצידי הדרך בכביש 443 ומעלה לרכב שמונה פלסטינים. הנהג המשיך בנסיעה והגיע למחסום הצבאי מעבר "עופר", שם דיווח על המקרה. שוטרי מג"ב המתינו לאמבולנס במחסום וביקשו מהנהג לפתוח את הדלת האחורית שהייתה נעולה.

הנהג טען שהוא מוביל חולה ומדובר במקרה "מציל חיים". השוטרים התעקשו, איימו במעצר ואז הנהג פתח את הדלת האחורית. שמונת השוהים הבלתי חוקיים נעצרו כמו גם הנהג והמלווה. הם הועברו לחקירה באגף החקירות והמודיעין של מג"ב עוטף ירושלים. בסיום החקירה יואשמו הנהג ועוזרו בהסעת שוהים בלתי חוקיים וסיוע להסתננות לישראל. המשטרה בודקת את זהות הפלסטינים, לברר האם לחלקם יש עבר ביטחוני.

במג"ב ציינו כי מתחילת המלחמה נעצרו על ידי הלוחמים מעל ל-6,100 שוהים בלתי חוקיים, מתוכם 687 נתפסו רק בשבוע האחרון.

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב עלה תקרית: "אני רואה בחומרה רבה את האירוע בו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך רק למטרה אחת - הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור. דרשתי לשלול את רישיון האמבולנס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על  מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".

חברת "אמבולנס חדרה" המעסיקה את הנהג, מסרה: "עובד משירותי החברה מעל באמון החברה ופעל בניגוד להוראות ונהלים של החברה. הוא עשה שימוש באמבולנס אשר נמצא ברשותו לצורך הגעה למשמרת ופעל בניגוד לדין. הוא הסיע שוהים בלתי חוקיים תוך התחזות לנהג במשמרת תוך שימוש ברכב האמור לשמש להצלה ותוך שהעובד מתחזה כאילו מסיע פצוע. חב' אמבולנס חדרה גייסה את העובד לשורותיה לאחר שקיבלה המלצות חמות מאיחוד ההצלה, ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה, החברה המומה ורואה את מעשי העובד בחומרה רבה. החברה משתפת פעולה עם גופי החקירה, תוך שהעובד פוטר לאלתר".

מאיחוד הצלה נמסר: "ארגון המתנדבים הלאומי איחוד הצלה רואה בחומרה רבה את המקרה שבו נראה נהג אמבולנס של חברת אמבולנס חדרה מעביר לכאורה שוהים בלתי חוקיים במסווה של הצלת חיים. ברצוננו להבהיר, כי האדם המדובר ביצע את העבירה במסגרת עבודתו בחברת אמבולנס חדרה, ללא שום קשר לאיחוד הצלה. לאחר בירור נמצא כי אותו איש רפואה מתנדב גם באיחוד הצלה. עקב כך, הוא הושעה מיידית מכל פעילות בארגון".

תגיות:מג"בהסעת שוהים בלתי חוקייםאמבולנס חדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה