בריאות ותזונה

טריק ישן וטוב: מה תוכלו לעשות עם חסה ששהתה שבוע במקרר?

החסה נחשבת ל"ירק על" – אז כדאי להשתמש בה יותר. למה לא להוסיף חסה לכל סלט, ואיך הופכים אותה לקריספית בשתי דקות? ד"ר מאיה רוזמן מסבירה בתכנית הרדיו שלה על הטריק שלמדה לפני 30 שנה

חסהחסה
אא

"חסה היא לא פחות מירק על" - כך קובעת הדיאטנית, ד"ר מאיה רוזמן, בתכנית הבריאות שלה ברדיו 103fm. לשיטתה, כשבודקים בטבלאות הרכב המזונות מה מכילה חסה, מגלים כי יש לה שפע של נוגדי חמצון חשובים שמונעים מחלות: "חומצה פולית וברזל, סלניום ומינרלים נוספים. אם משווים את תכולת נוגדי החמצון לירקות אחרים שלפעמים פופולריים בשוק, אפשר לגלות שהחסה מכילה לא פחות נוגדי חמצון ואפילו יותר. שילוב של ארבעה עלי חסה בלבד בסלט מנפחת את הסלט פי שניים ותורמת לשובע ממושך פי שלושה מאשר סלט בלי חסה".

ד"ר רוזמן מציינת כי עלי החסה לא מכילים כמעט קלוריות והתרומה שלהם להפחתת צריכת סוכרים ונשנושים היא עצומה. "אצלי באופן אישי אין סלט בלי חסה", היא מסבירה. "היא זמינה כל השנה, עולה ממש מעט יחסית לירקות "על", ומשדרגת משמעותית כל סלט".

בהמשך היא מציינה מה אפשר לעשות עם חסה ששהתה שבוע במקרר. "חבל לזרוק כי הערך התזונתי של החסה נשמר. יש בה הרבה סיבים תזונתיים, ויטמין C, חומצה פולית, ויטמין K וגם כלורופיל. היא משביעה מאוד והערך הקלורי שלה אפסי.

"במקום לזרוק את החסה, יש טריק שלמדתי לפני 30 שנה: שוטפים את עלי החסה וקורעים אותם לקרעים בינוניים. שמים את הקרעים בתוך קערה שמלאה במים קרים מאוד וכף סוכר - כן, כף סוכר. משרים במשך כשעה, אפשר קצת יותר. החסה סופחת את המים וגם מעט מהסוכר, הופכת ל'קריספית' יותר מחסה טרייה וגם יותר טעימה".

חשוב לציין כי החסה דורשת ניקוי יסודי על פי ההלכה. כאן תוכלו לקרוא איך עושים את זה.

תגיות:חסהבריאותד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה