חדשות בארץ

הממשלה החליטה: ערוץ אל-ג'זירה ייסגר

ההחלטה לסגור את הערוץ הובאה בפני השרים לאחר שהקבינט המורחב העביר את ההצבעה לישיבת הממשלה. שרי המחנה הממלכתי נעדרו מההצבעה. משרדי הערוץ נסגרו על ידי המשטרה

משרדי אל ג'זירה בירושלים, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)משרדי אל ג'זירה בירושלים, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר התקשורת שלמה קרעי חותם על סגירת הערוץ

בהמלצת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי, החליטה היום (ראשון) הממשלה לסגור את הערוץ הקטארי אל-ג'זירה בישראל. ההחלטה עברה פה אחד בישיבת הממשלה. שרי המחנה הממלכתי נעדרו מההצבעה.

לאחר האישור, שנחתם על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, הגיעו אנשי משרד התקשורת, מלווים בשוטרים, אל משרדי הערוץ. המשרדים נסגרו והציוד הוחרם.

שלשום דווח כי הדחייה בהצבעה בקבינט המדיני-ביטחוני על סגירת הערוץ הייתה קשורה למגעים לעסקת החטופים. לפי גורמים בכירים, ניתנו לקטאר כמה ימים בגלל האפשרות לעסקה, שכן מופעל עליה לחץ אמריקני חזק ביותר ללחוץ על חמאס, ואיום הסגירה של הערוץ יכול היה לגרום לה ללחוץ על ארגון הטרור.

טרם ההצבעה בממשלה, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מסרה למשרד התקשורת חוות דעת המאפשרת להעלות לדיון את נושא סגירת הערוץ.

הצווים שהובאו לאישור הממשלה הם הוראה להפסקת שידורי הערוץ בערבית ובאנגלית דרך ספקי תכנים בישראל, סגירת המשרדים וחסימת הגישה לאתרי האינטרנט. על פי הדיווח, בהרב מיארה ציינה כי אין מניעה משפטית לחתום על הצווים, גם ללא זכות השימוע.

כזכור, לפני חודש בדיוק אישרה מליאת הכנסת את החוק למניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה. החוק, שזכה לכינוי "חוק אל-ג'זירה", אושר ברוב של 71 ח"כים מול עשרה מתנגדים.

החוק קובע כי אם השתכנע ראש הממשלה שערוץ זר פוגע במדינה, יוכל שר התקשורת, לאחר קבלת חוות דעת ביטחונית אחת לפחות ובאישור הממשלה או הקבינט, לפעול נגד ערוץ זר שפועל נגד המדינה.

בתום ההצבעה אמר ראש הממשלה: "לאחר דיון בקבינט המדיני-ביטחוני ובהמשך להנחייתי, הממשלה דנה היום בסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל. כתבי אל-ג'זירה פגעו בביטחון ישראל והסיתו נגד חיילי צה"ל. הגיע הזמן לסלק את השופר של החמאס מהמדינה שלנו".

מיד לאחר האישור היום בממשלה, שר התקשורת חתם על הצווים נגד אל-ג'זירה. לדברי השר, "הצווים שלנו ייצאו לפעולה באופן מיידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות, כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אל-ג'זירה, שפוגעת בביטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכל ואמשיך לעשות הכל כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד".

כאמור, שרי המחנה הממלכתי לא נכחו בהצבעה. מהסיעה נמסר: "שרי המחנה הממלכתי תומכים בסגירת ערוץ אל ג'זירה ואף הודיעו כי יצביעו בעד סגירתו בישיבת הקבינט האחרונה. לבקשת גורמי מערכת הביטחון, וראש המוסד בפרט, וכדי לא לפגוע במאמצי המשא ומתן, הוחלט באותה ישיבה לדחות את ההצבעה בכמה ימים. הבאת הנושא הבוקר להצבעה בישיבת הממשלה, היא החלטה נכונה בעיתוי אומלל, שעלולה לחבל במאמצים למיצוי המשא ומתן ונובעת משיקולים פוליטיים".

סוכנות אל-ג'זירה בישראל הגיבה לההחלטה לסגור את שידורי הערוץ בישראל ומסרה: "זו החלטה מסוכנת ופוליטית, הצוות המשפטי של אל-ג'זירה מגבש תגובה להחלטה".

תגיות:הסתהאל ג'זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה