חדשות בארץ

חדשות השבת: לוחם ימ"מ נפצע אנושות בפעולה לחיסול מחבלים; נתניהו: "נחושים להחזיר את כל החטופים"

צה"ל הציג תוכניות להבטיח פינוי אזרחים עזתים מרפיח. ישראל שוב העבירה אולטימטום לחמאס: "להגיע להסכם בתוך שבוע", המצרים מדווחים על הסכמה עקרונית של החמאס

אא

לוחם ימ"מ נפצע אנושות בפעולה לחיסול מחבלים ליד טול כרם - צה"ל חיסל הלילה (בין שישי לשבת) בעיירה דיר א-רוסון, ליד טול כרם, חמישה המחבלים שהיו מעורבים ברציחתו של אלחנן קליין הי"ד, בפיגוע בשומרון בחודש נובמבר. מחבל נוסף נעצר.

המחבלים ניהלו קרב יריות עם לוחמי צה"ל במשך כ-13 שעות, במהלכם נפצע לוחם הימ"מ, שפונה לבית החולים בילינסון והרופאים נלחמים על חייו. חיסול המחבלים, שהתבצרו במבנה, בוצע בסופו של דבר באמצעות ירי טילים לתוך הבית.

נתניהו: "נחושים להחזיר את כל החטופים - החיים והחללים" - ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למאמץ להשבת החטופים, בפגישה שקיים אתמול עם שורדי השואה שידליקו את המשואות של "יד ושם". נתניהו אמר כי "אנחנו עושים מאמצים כבירים. כבר החזרנו מחצית. אנחנו נחושים להחזיר את כולם - גם את החיים וגם את החללים. לא שוכחים אף אחד".

אולטימטום ישראלי לחמאס: עסקה תוך שבוע או כניסה לרפיח - בישראל ממתינים לתשובת החמאס שאמורה להימסר בתוך יממה' עד מספר ימים. חברי הקבינט ציינו כי אינם אופטימיים שהתשובה תהיה חיובית, אולם המצרים מדווחים על התקדמות, ולטענתם החמאס מסכים כי בשלב הראשון של ההפוגה ישראל לא תכריז על סיום המלחמה, ולא תיסוג מהרצועה באופן מלא. הדרישה מבחינתם היא כי ישראל תתחייב על כך רק בשלב השני, לאחר 16 יום של חילופי חטופים תמורת אסירים פלסטיניים.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח, מפי גורמים מצריים, כי ישראל הציבה לחמאס דד-ליין להגעה לעסקת חטופים. אם עד סוף השבוע הקרוב החמאס לא ייענה בחיוב לדרישה, ישראל תתקוף ברפיח.

ראש המל"ל צחי הנגבי: "היינו קרובים ללכוד את סינוואר" - בריאיון הערב לחדשות 12 אמר ראש המל"ל צחי הנגבי, כי ישראל הייתה קרובה ללכוד את מנהיג החמאס בעזה, יחיא סינוואר. לדבריו, "סינוואר נמצא על זמן שאול. הוא נמלט ממחילה למחילה, היינו מאוד קרובים אליו. יש האומרים אפילו קרובים מאוד בשלב מסוים. אולי אפילו פחות מכמה ימים". לטענת הנגבי, כפי שהיה עם בן לאדן והאמריקנים, "הוא לא ייצא חי" ו"צריך סבלנות".

הנגבי שיתף שבישיבה הראשונה שצה"ל הביא בקבינט את תוכנית הפעולה להשמדת יכולותיו של חמאס, נאמר בפירוש כי יהיה מדובר ב-3 חודשים של מבצע עצים ואז בתקופה של עד שנה של "העמקת ההישג".

בנוגע לכניסה לרפיח, הנגבי ציין: "הפור נפל. ראש הממשלה הנחה את צה"ל על דעת כל שרי הקבינט לבצע את הפעולה ברפיח. אנחנו לא מבשרים לאויב מתי היא תחל, אבל אפשר לומר היא תחל בקרוב מאוד".

צה"ל חשף בפני ארגוני סיוע את מפת הפינוי מרפיח; ארה"ב מזהירה את ישראל - אתר "פוליטיקו" דיווח כי אוכלוסיית רפיח תפונה לאזור ההומניטרי באל-מוואסי. בצה"ל השלימו את התוכנית והציגו אותן הן לחברי הקבינט והן לארגוני סיוע הפועלים בעזה.

בבית הלבן הגיבו על הדיווח וציינו כי "לא ראינו עדיין תוכנית מספקת". על פי הדיווח האמריקנים העבירו מסר לישראל לפיו, "פעולה לא-מתואמת תוביל לעיכוב משלוחי נשק, וגם לאפשרות של איסור שימוש בכלי נשק ותחמושים אמריקניים".

הרמטכ"ל: "זו מלחמה ארוכה ונחושים להמשיך בה" - הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי שוחח עם צוערים מקורס קציני יבשה, קורס טיס וקורס חובלים, ואמר כי "יש לנו הישגים טקטיים אופרטיביים מאוד טובים מול הזרוע הצבאית של חמאס, אבל לא סיימנו. אנחנו מחויבים לעשות כל מה שאנחנו יכולים להחזיר את החטופים. יש לנו חובה עמוקה, להחזיר את תושבי העוטף בביטחון רב וביציבות קדימה. ולכן זו מלחמה ארוכה, ואנחנו מאוד מאוד נחושים להמשיך ולעשות אותה".

הרמטכ"ל התייחס לאירועי יום הזיכרון הקרובים, והוסיף: "תזכרו, אנחנו הולכים ליום זיכרון אחרי שנה קשה, והפיקוד מלפנים, וזיכרון הנופלים, והאמונה שלנו בצדקת הדרך גם אחרי שנה קשה, וגם מול אתגרים שעוד נכונו לנו. נעשה את הדברים הנכונים. באיכות, בערכיות ובמקצועיות ונקנה למדינה שלנו עוד הרבה ימי עצמאות".

משפחות שכולות בפניה לרמטכ״ל ולשר הביטחון: "חיזרו בכם ממינוי תא"ל שלומי בינדר או שנעתור לבג"ץ" - משפחות מפורום "הורים שכולים של חללי חטיבת גולני" שלחו אתמול מכתב לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ולשר הביטחון יואב גלנט, בדרישה לבטל את מינויו של תא"ל שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן.

במכתב ההתראה שנשלח על ידי עו"ד יצחק בם נכתב: "אבקשכם להימנע מקידומו של תא"ל בינדר וזאת מכיוון שכיום, בטרם מוצתה חקירה בלתי תלויה של המחדלים שאירעו ב-7 באוקטובר, לא קיימת תשתית עובדתית המאפשרת לקבל החלטות בדבר קידום קצינים הקשורים במישרין למחדל".

עו"ד בם הוסיף במכתב: "שאלת תפקודו של כל קצין בכיר עובר לטבח ה-7 באוקטובר ובמהלכו, מידת אחריותו למחדלים, מהירות התעשתותו עם פלישת החמאס בבוקר ה-7 באוקטובר ותפקודו בעת הפלישה הנם נתונים עובדתיים רלוונטיים לכל החלטה בדבר קידום הקצין. בלא חקירה ממצה ועצמאית של האירועים, לא ניתן לאסוף, לקבל ולשקול את הנתונים האלה. משכך, כל החלטה ביחס לקידום של קצינים שיש להם מעורבות ישירה במחדלי השבעה באוקטובר הנה החלטה המתבססת על התשתית עובדתית לקויה ואינה מביאה בחשבון את מלוא השיקולים הרלוונטיים. משכך, ההחלטה לא תוכל לעמוד".

"צוות טורקיה" במשרד החוץ התכנס כדי לדון בהודעת טורקיה על הפסקת הסחר עם ישראל - בהתאם להנחיית שר החוץ ישראל כץ, נערך אתמול דיון במשרד החוץ בראשות מנכ"ל משרד החוץ, ובהשתתפות בכירים במשרד החוץ ונציגים בכירים ממשרד הכלכלה ורשות המיסים. בדיון הוחלט לקדם, בשיתוף פעולה בין-משרדי, מספר החלטות כמענה להחלטתו החד צדדית של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, לעצור את הסחר עם ישראל.

בין הצעדים המרכזיים שסוכם לקדם: ⁠פעולה לצמצום כל קשר כלכלי בין טורקיה לרשות הפלסטינית ולעזה, שכן טורקיה היא מדינת הייבוא הכי גדולה לרשות הפלסטינית; ⁠פנייה לפורומים כלכליים בינלאומיים לבחינת סנקציות כנגד טורקיה על הפרת הסכמי הסחר; ⁠בניית בנק חלופות, בשיתוף משרד הכלכלה, על מנת למצוא בטווח הזמן המיידי אלטרנטיבות למשק הישראלי בשלל תחומים ומוצרים וסיוע למגזרי ייצוא ישראלים שנפגעו.

שר החוץ פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לקדם חבילת סיוע למגזרי ייצוא בישראל שעשויים להיפגע מההחלטה הטורקית. כ"ץ: "לא ניכנע לסחיטה ולאיומים של ארדואן. הכלכלה הישראלית יותר חזקה מדיקטטור כמו ארדואן, שמפר הסכמים ופועל בשירות החמאס. מי שנוקט בצעדים חד צדדיים נגד הכלכלה הישראלית, יקבל תשובה כואבת והולמת. ארדואן רוצה לפגוע בישראל, אבל יפגע בעיקר בכלכלה הפלסטינית".

תחקיר בצרפת: ארגוני טרור גנבו 66 מיליון אירו מקופות בנק בעזה -  התקשורת הצרפתית דיווחה כי ארגוני טרור פלסטיניים, כולל החמאס, גנבו סכום כולל של 66 מיליון אירו מקופותיהם של מספר סניפי בנק בעזה. היומון הצרפתי "לה-מונד" הציג מסמך ששלח הבנק הפלסטיני ל"שותפים בינלאומיים מסוימים", שבו תואר "שוד מרהיב", שאירע בסניף הראשי שלו בעיר עזה.

ב-16 באפריל, כך דווח בעיתון, העובדים "שמו לב שנקדח חור בתקרת הכספת", וכי "העבריינים שמו את ידם על קלטות של מכשירי מזומנים, המכילים סכום שווה ערך ל-2.8 מיליון אירו בשקלים ישראליים". למחרת, כך דווח, "קבוצות של חמושים, שצוידו בחומרי נפץ, חזרו למקום ופתחו שלוש כספות, שנשאו סכום ששווה ערך ל-29 מיליון אירו במטבעות שונים".

יומיים לאחר מכן, הסניף הגדול ביותר ברצועה הותקף על ידי "קומנדו" של חמושים שטענו שהם מ"הרשויות הגבוהות בעזה", ביטוי שמציין את חמאס לפי הדיווח, ויצאו עם שלל בשווי שווה ערך ל-33.6 מיליון אירו בשקלים ישראליים.

מזג האוויר לתחילת השבוע: הגשם חוזר - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית, עם ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יהיו נמוכות מהממוצע לתקופה. משעות הצהרים יתכן גשם מקומי בצפון הארץ. ‏בערב יחל לרדת גשם בצפון, אשר יתחזק בלילה ויתפשט למרכז.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן וקריר מהרגיל לתקופה. גשם ירד מידי פעם בצפון הארץ ובמרכזה, ובבוקר יתכנו סופות רעמים ‏בודדות. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהממוצע לתקופה. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי, וקיים חשש קל לשיטפונות ‏בנחלי המזרח. אחר הצהרים הגשם יפסק ברוב האזורים.

תגיות:חדשות השבתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה