בריאות ותזונה

בריא ללב: אם עד היום לא אכלתם אותם, הנה 5 סיבות לאכול קישואים

בזמן שמתכונים רבים מבוססים על תפוחי אדמה ובטטה, כדאי לכם לצרוך דווקא יותר מהירק הירוק. לא רק שהוא בריא יותר, אלא הוא יכול גם לסייע לכם להיפטר מקילוגרמים עודפים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו עושים שימוש בירקות רבים שנמצאים במקרר. תפוחי אדמה, בטטות, סלרי וירקות אחרים ממלאים באופן קבוע את התפריט שלנו. מתברר כי אחד הירקות הבריאים הוא דווקא הקישוא, שהולך וצובר פופולריות במתכונים רבים. הוא טעים, מזין ונמצא דרך קבע במקרר.

לקישוא יש יתרונות רבים, בין היתר משום שהוא דל בקלוריות ועשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. מומחית תזונה פרסמה בעיתון אל ערבייה 5 סיבות להוסיף קישואים למתכון שלנו.

1. ירידה במשקל: קישואים מהווים בחירה טובה למי שמעוניין לשמור על משקל תקין או להשיל כמה קילוגרמים. הם מכילים מספר מועט של קלוריות, הרבה מאוד נוזלים ותורמים לתחושת שובע.

2. שיפור תהליך העיכול: מדובר במקור מצוין לסיבים תזונתיים, מה שתורם למערכת העיכול ומונע עצירות. הסיבים עלולים גם להפחית סיכון למחלות לב.

3. תכונות נוגדות חמצון: הקישואים מכילים נוגדי חמצון, כמו ויטמין C ובטא-קרוטן. צריכת נוגדי חמצון, כידוע, תורמת להפחתת הסיכון למחלות כרוניות.

4. תרומה לבריאות הלב: הקישואים מלאים באשלגן ומגנזיום שתורמים לבריאותו התקינה של הלב. האשלגן מסוות את לחץ הדם, המגנזיום תומך בקצב לב תקין וגם תורם לתפקוד תקין של השרירים.

5. סיוע לבריאות העיניים: לא רק גזרים, אלא גם הקישואים עשירים בוויטמין A, שחיוני לשמירה על בריאות העיניים. הם עשויים להפחית את הסיכון למחלות עיניים.

לסיכום, קישוא הוא ירק טעים, זול יחסית ואפשר להכין איתו מתכונים רבים. אפשר לבשל אותו בתוך מרק או לאכול אותו כשהוא אפוי. מדובר בתוספת נהדרת למנות כמו סלטים, פשטידות ועוד.

תגיות:קישואיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה