בריאות ותזונה

התשובה שתפתיע אתכם: כמה ביצים מותר לאכול בשבוע?

ד"ר מאיה רוזמן טוענת כי אין קשר בין כמות הביצים למחלות לב, אבל כמה כאלה מותר לאכול מבלי שזה יפגע בבריאות שלנו, והאם הכולסטרול מסוכן?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך שבוע הפסח, רבים מאיתנו צרכו יותר ביצים. חביתה, מצה מטוגנת, שניצלים עם פירורי מצה – לא משנה איך צרכתם אותן, מדד הכולסטרול שלכם כנראה עלה מעט. הדיאטנית ד"ר מאיה רוזמן, התייחסה בתוכניתה ב-103fm לשאלה חשובה שנשאלה לא מעט בימים האחרונים: כמה ביצים מותר לאכול בשבוע? התשובה שלה עשויה להפתיע את חלקכם.

"בעיתונים המדעיים שאני מנויה עליהם יוצאים הרבה מחקרים בעניין, ולאחרונה בכולם בולטת המגמה – אין בהכרח קשר בין כמות הביצים שצורכים לבין מחלות לב", אמרה ד"ר רוזמן. "המחקר האחרון שקראתי בדק את ההבדל בבדיקות הדם לאורך זמן בין אנשים שאוכלים פחות מביצה אחת בשבוע, לבין כאלו שאוכלים מעל 14 ביצים לשבוע, והתוצאות הראו שאין הבדל".

"החלבונים בביצה מדורגים במקום הראשון מכל המזונות מבחינת האיכות וההתאמה שלהם לבניית השרירים שלנו, למערכת החיסון, ואפילו למניעת נשירת שיער", המשיכה. "הרכב החלבונים בביצה טוב יותר מבשר, דגים או מוצרי חלב, כך שבסופו של דבר, לרוב האנשים כדאי לאכול ביצה בכל יום. כשמדובר בצמחונים, 2-3 ביצים זה גם בסדר גמור (כמובן בהתאם לתפריט שלנו, ולפי ספירת קלוריות וחלבון)".

על השאלה איך הדבר משפיע על רמת הכולסטרול, ענתה: "היום כבר יודעים שאין תמיד קשר בין הכולסטרול שאוכלים לבין רמת הכולסטרול בדם, ולפעמים עלייה בשומני הדם נובעת מבעיה גנטית בכבד או מעודף משקל. גם למי שסובל מעודף כולסטרול כדאי לשלב ביצה בתפריט, אפילו אם במידה מוגבלת".

לסיום, ד"ר רוזמן הבהירה כי "חשוב להדגיש שכל הויטמינים והמינרלים, וגם כל השומן והכולסטרול, נמצאים בחלמון של הביצה. ולא רק זה - בחלמון, הצהוב, יש כמות גדולה יותר של חלבונים מאשר בלבן של הביצה. בחלק הלבן יש בעיקר מים ומעט מאוד חלבונים, וגם מעט מאוד קלוריות".

כמה ביצים אתם אוכלים בשבוע?

תגיות:ביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה