חדשות כלכלה

גל עליות מחירים אחרי פסח - לא תאמינו כמה יעלה חלב בקרטון

אחרי שהישראלים העשירו את הקופה של חברות המזון, כעת הן מעלות מחיר. המחיר של חלב בקרטון יחצה את רף ה-7 שקלים. מה עוד יתייקר, ומה יקרה למחיר הדלק בחצות?

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

הישראלים לא הפסיקו לקנות לפני פסח - הם מילאו את העגלות בכל טוב, כשחלק מחברות המזון הודיעו שבכוונתן לעלות מחירים אחרי החג. זה יקרה דווקא אחרי חג שבו הישראלים הכניסו לא מעט כסף לחברות המזון, ולאחריו - הם רוצים לצמצם מעט את סל הקניות כדי להקל על ההוצאות בחג.

החל ממחר (רביעי) תירשם עלייה משמעותית במחירי החלב שבפיקוח. המחירים יעלו בכ-5%, זאת בנוסף להחלטה של מספר חברות, כמו אסם, שטראוס, סוגת ויכין, להעלות מחירים. החברות המשווקות את מוצרי החלב הודיעו כי השינוי יהיה מידי. אחרות הודיעו כי השינוי ייכנס לתוקף בקרוב, ותלוי במספר גורמים.

עליית מחירי החלב תנוע בין 5.4%-4.2%, ועד 32 אגורות למוצר. אלה המוצרים המרכזיים שבהם תירשם עליית מחירים: משקה חלב 1% בשקית מתייקר ב-27 אגורות ל-5.76 שקל לליטר - עלייה של כ-4.5%. המוצר הבסיסי של חלב בקרטון 3% יתייקר ב-30 אגורות ומחיר החלב יעמוד כעת על לא פחות מ-7.11 שקל לליטר - עוד 4.4%. השמנת המתוקה (250 מ"ל) ב-32 אג', ל-7.39 שקל - עוד כ-4.5%. גם גבינה לבנה בגביע (250 גרם) תתייקר ב-4.6%, ומחירה יעמוד על 5.68 שקל.

העלייה המשמעותית תהיה דווקא בחמאה - מוצר שדרוש בכל בית, וביתר שאת - אצל משפחות מרובות ילדים. המוצר הזה כבר אינו בפיקוח מזה כארבע שנים. המחיר אז עמד על 3.94 שקלים ל-100 גרם. כיום, המחיר עומד על קרוב ל-14 שקלים.
הגבינות הצהובות עמק וגלבוע מייקרות את המחיר ב-2 שקל לקילו - גבינת עמק תעלה ל-5.114 שקלים ל-100 גרם. עוד עליות מחירים: גיל 3% יתייקר ב-4.2%, ומחירו יהיה 1.72 שקל.

הלילה, מיותר לציין, יעלה גם מחיר הדלק. ההערכה היא שהפעם העלייה תהיה דרמטית והיא תפורסם במהלך היום.

תגיות:יוקר המחיההעלאת מחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה