חדשות בארץ

בכיר בארגון טרור סוני חוסל בלבנון; שני מחבלים חוסלו בשומרון

צה"ל חיסל את מצעב חלף, בכיר בארגון הטרור "הג'מאעה האסלאמית" בלבנון, שקידם טרור כנגד ישראל. דיווח בארה"ב: בכיר בצה"ל ציין כי כדי להשיג ביטחון בצפון, "יש צורך בהסלמה". חוסלו מחבלים שירו על מוצב סאלם בשומרון

כטב"ם של צה"ל (צילום: דובר צה"ל)כטב"ם של צה"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר היום (מוצאי שבת) כי חיסל אתמול בצהריים מחבל בכיר בארגון הטרור "אל פג'ר", הזרוע הצבאית של ארגון "הג'מאעה האסלאמית". לדברי צה"ל, המחבל מצעב חלף, שחוסל באמצעות כטב"ם, קידם מתווי טרור רבים נגד ישראל והיה אחראי על יחידת הקטיושות בגזרה המערבית. בין היתר פיקד על הגזרה בדרום לבנון, ממנה נורו רקטות לעבר הר דב.

בצה"ל הוסיפו כי חלף פעל בשיתוף פעולה עם שלוחת חמאס בלבנון, תוך תיאום וביצוע פעולות טרור נגד ישראל. יחד עימו חוסל בן דודו, בלאל חלף.

(צילום: דובר צה"ל)

הג'מאעה האיסלאמית, תנועת האחים המוסלמים הסונית בלבנון, משתתפת בלחימה מול ישראל מאז 1982. היא לא תומכת בחיזבאללה אלא בחמאס, אך בשעת לחימה מול ישראל היא משתפת פעולה עם כל ארגוני הטרור בלבנון.

מזכ"ל הארגון, מוחמד טקוש, אמר בריאיון לערוץ אל-ג'זירה הקטארי באוקטובר 2023, סמוך לפרוץ מלחמת חרבות ברזל, כי "כוחות אל-פג'ר יסייעו לחיזבאללה. אנחנו לא בתיאום מוחלט עם חיזבאללה. יש לנו מחלוקת איתם בכמה עניינים, אבל אנחנו יחד מבחינת ההתנגדות לישראל".

צה"ל תקף בסוף השבוע מספר פעמים בלבנון בתגובה לירי של כ-30 רקטות שביצע חיזבאללה לעבר מוצבים בחרמון ובהר דב. לא דווח על נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

היום ירטו לוחמי ההגנה האווירית מטרה אווירית חשודה מעל מרחב מנרה, ומטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב קוזה שבדרום לבנון.

דיווח בארה"ב: "רגיעה בצפון רק לאחר הסלמה"

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" בארה"ב דיווח, תוך שהוא מצטט בכיר צבאי ישראלי בעילום שם, כי "ישראל צריכה להסלים את התקיפות שלה בלבנון כדי להגיע לרגיעה". הבכיר שצוטט ציין כי "יש דרך החוצה מהמצב, וזה להגביר את התקיפות. ישראל לא יכולה לעצור עכשיו, זה מסוכן לכל האזור. אי אפשר להימנע מעימות משמעותי ורחב מול חיזבאללה בלבנון".

חוסלו מחבלים שירו על מוצב בשומרון

דובר צה"ל עדכן הערב כי ארבעה מחבלים ביצעו ירי לעבר מוצב סאלם שבשומרון, ושניים מהם חוסלו על ידי לוחמי צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי שני המחבלים הם מוסטפא סולטאן עאבד (22) מהעיירה כפר דאן, ואחמד מוחמד שוואהנה (21) מהעיירה סילת אל-חרית'יה, ממערב לג'נין.

החוליה התקרבה למוצב הצבאי ברכב, יצאה ממנו ופתחה בירי לעבר כוח צה"ל. שניים מהמחבלים הצליחו לברוח מהמקום.

צה"ל: הותקף אתר שיגור ברצועה שביצע ירי לאשדוד במהלך המלחמה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו אתר שיגור במרכז רצועת עזה, ממנו בוצעו שיגורים לעבר אשדוד במהלך המלחמה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי אתר שיגור נוסף הותקף בחאן יונס, שממנו בוצעו כמה שיגורים לעבר כוחות צה"ל שפועלים ברצועה.

כמו כן, לוחמי חטיבת המילואים "יפתח", שהחליפו את חטיבת הנח"ל בציר נצרים, זיהו חוליית מחבלים שנערכת לבצע ירי לעבר הכוחות מתוך מבנה צבאי במרכז הרצועה. מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל אותם. בנוסף, חיל האוויר תקף רכב באזור נוסייראת, שבו שהו שמונה מחבלי חמאס.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחיסול בלבנוןחיסול במוצב סאלם בשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה