סרטים וסדרות לילדים

יש תרנגול שיודע לדבר, משתתף בסדרת אנימציה והוא גם עושה טעויות

למי שלא מכיר - הנה פושקא התרנגול, והפעם בטור אישי על גרשון שבגללו הקבוצה הפסידה. ומה הרב עזר לפושקא להבין? מתוך סדרת האנימציה "בקטנה" שבעולם הילדים

אא

עולם הילדים

נעים מאוד. אתם יודעים מי אני? קוראים לי פושקא, ואני תרנגול שלומד פרשת השבוע עם הרב שלי. כן, כן. לא השמעתי בדיחה עכשיו. אני יודע שזה נשמע מצחיק שתרנגול לומד תורה, אבל בואו תשמעו מה קרה לי במשחק הכדור האחרון שהיה לי (היה נורא אם אתם שואלים), ואיך הרב שלי עזר לי להתגבר על האכזבה ועל המחשבות השליליות, והלוואי שתלמדו מזה לחיים שלכם, ולא תעשו את הטעויות שעשיתי במהלך המשחק.

אז ככה: המשחק הסתיים, והמנצחת לא היתה הכיתה שלנו. ב-2 ניצחה, ואני לא האמנתי שהפסדנו. הרב שלי אמר לי שזה לא נורא, וזה רק משחק, אבל אני הרגשתי שזה כן נורא!  כי הכל בגלל גרשון. לאורך כל המשחק הוא רץ עם הכדור, ולא מסר לאף אחד מהשחקנים, כי הוא רצה להבקיע גולים בעצמו. 

אני יודע שהרב שלי עזר לי לדון את גרשון לכף זכות, כי הוא שאל אותי האם גרשון רצה למסור, ולא יכול היה. ממש לא הסכמתי עם זה, כי אם גרשון היה מוסר לי את הכדור, הייתי רץ בכל הכח, מבקיע כמה גולים, והיינו מנצחים, אבל פתאום הרב שאל אותי שאלה שלא הייתי מוכן אליה. הוא שאל ברוגע ובעדינות משהו שהפתיע אותי: "פושקא, אתה מוסר כדור לחברים שלך במהלך המשחק? ראיתי אותך רץ הרבה עם הכדור, ולא מוסר."

אמרתי לרב שלי שאני שחקן טוב, אני יודע להבקיע כדורים לשער… ופתאום הרב אמר שהוא מבין למה אני מאשים את גרשון: "כל הנגעים אדם רואה, חוץ מנגעי עצמו."

בשבוע שעבר הרב דיבר איתי על נגע הצרעת, (שזו מחלת עור שכזו, שמטמאת את האדם, וצריך להיטהר ממנה)  

בובפרשת מצורע, התורה ממשיכה לדבר על נגע הצרעת, ואומרת שאפילו אם מישהו ראה סימנים ברורים של צרעת, לדוגמה כתם לבן על העור או כתמים אדמדמים ירקרקים על קירות הבית, הוא בכל זאת צריך ללכת לכהן שיראה ויקבע שזו באמת צרעת. 

בהתחלה לא הבנתי למה לא מספיק שהאדם יראה בעצמו יקבע האם זו צרעת או לא, ואז הרב השיב לי את התשובה: האדם אוהב את עצמו, והוא אף פעם לא יודע שהסימנים מופיעים אצלו הם צרעת, אבל אם הוא היה רואה את אותם סימנים אצל מישהו אחר, הוא מיד היה אומר שאלו סימנים של צרעת. זו הכוונה במילים:  "כל הנגעים אדם רואה, חוץ מנגעי עצמו."

 זה עזר לי מאוד להודות בכך שלא את כל הכדורים אני מוסר, ושגם אני רוצה להבקיע כדורים לשער. תודה לאל שלמדתי משהו חשוב מהפרשה הזו, נכון טעיתי, אבל אני רק בן אדם. אה.. בעצם תרנגול. 

לפרק המלא היכנסו לאתר עולם הילדים כאן >>

לסדרות, סרטים ותכנים נוספים בעולם הילדים הכנסו כאן >>

תגיות:מצורעפרשת מצורעבקטנהפושקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה