דברי תורה

שבע שביעיות: הרמזים בתורה שכדאי לגלות

מעניין לדעת כי הרבה פרשיות בתורה מחולקות לחלקים של שבעה-שבעה. גם פרשת הצרעת בנויה משני חלקים, שבכל אחד מהם מתבצעות שבע פעולות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו יודעים כי המספר שבע הוא מספר חשוב בתורה, החל מהיום השביעי – שבת, וכלה בחגים שהם שבעה ימים, ספירת העומר שבעה שבועות, השנה השביעית – שמיטה, הרבה קורבנות שבנויים על המספר שבע, ועוד.

אך מעניין לדעת כי הרבה פרשיות בתורה מחולקות לחלקים של שבעה-שבעה. גם פרשת הצרעת בנויה משני חלקים, שבכל אחד מהם מתבצעות שבע פעולות: השלב הראשון, עד שבע ההזיות, מתחלק לשבע פעולות: והעמיד, ולקח, והקריב, והניף, ושחט, ולקח, ונתן – ה"נתינה" הזו היא שבע הזיות.

השלב השני, אחרי שבע ההזיות: ולקח, ויצק, וטבל, והזה, יתן, יתן, וכפר. שוב שבע פעולות.

הגר"א בפירושו לנגעים מצביע על שבעה עניינים של שבעה-שבעה שיש בטהרת המצורע: א) המצורע נוטל שבעה פריטים: שני ציפורים, עץ ארז, אזוב, שני תולעת, כלי חרס ומים חיים. ב) שבע הזאות מזים עליו מדם הציפור עם המים החיים. ג) שבע פעולות של טהרה: שילוח הציפור, שני כיבוסי בגדים, שתי טבילות, שני גילוחים. ד) שבעה ימים בין גילוח ראשון לשני. ה) שבעה קרבנות: שלושה בעלי חיים, שלושה עשרונים סולת – עישרון לכל קרבן, ולוג שמן. ו) שבע הזאות שמן לפני ה'. ז) שבע מתנות על המצורע, שלוש מהדם (תנוך, בוהן יד ובוהן רגל), שלוש מהשמן, ואחת על הראש.

כל כך הרבה רמזים יש בתורה, סדר ותכנון מופלאים, והקורא הפשוט כלל אינו מודע להם. כדאי לדקדק בדברי התורה, לספור את מילותיה ואותיותיה ולגלות נפלאות!

תגיות:תורהשבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה