בריאות ותזונה

במיוחד לקראת פסח: כל הסיבות הבריאות לאכול אגוזים, והרבה

במשך כל השנה כדאי לצרוך אגוזים, אך בפסח אפילו יותר. קבלו את היתרונות הבריאותיים שלהם, כולל מתכון לכדורי אגוזים מטריפים לפסח

אא

אמנם בכל השנה, ולא רק בפסח, כדאי לכם להגביר צריכה של אגוזים, אולם כיוון שבפסח לא אוכלים חמץ, זו הזדמנות אדירה לשלב אותם יותר בתפריט שלכם. 

לעתים קרובות אנחנו נוטים שלא להעריך את הימצאותם של האגוזים בתזונה היומית שלנו, אבל כדאי שנזכור שיש להם יתרונות בריאותיים מרשימים: אגוזים עשירים בשומנים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים בריאים ללב, ויכולים לספק "דחיפה" עוצמתית לרווחה הכללית של הגוף. אגוזים מכל הסוגים עשירים במגנזיום ואשלגן, שכל אחד בתורו מקדמים את בריאות המוח. 

אחד היתרונות העיקריים של אגוזים הוא תכולת הסיבים הגבוהה שלהם, אשר מסייעת לעיכול ומקדמת תחושת שובע. יתירה מזאת, אגוזים הם מקורות מצוינים של נוגדי חמצון, המגנים על התאים מפני עקה חמצונית ודלקת. הם עשירים במיוחד בויטמין E וסלניום התומכים בתפקוד מערכת החיסון, ומונעים מחלות כרוניות. צריכה קבועה של אגוזי מלך, אגוזי מקדמיה, אגוזי פקאן, שקדים ולמעשה כל סוגי האגוזים האחרים (כמובן, כשהם לא קלויים, היות והמלח הוא האויב מספר אחת של כולנו) - מפחיתה את רמות הכולסטרול הרע בגוף, ואת הסיכון ללקות במחלות לב. 

ואפרופו כולסטרול רע, האם ידעתם שבכל סוגי האגוזים יש רמה גבוהה ויוצאת דופן של שומנים שבריאים ללב? הם נקראים שומנים בלתי רוויים, והם מסייעים להוריד את רמות הכולסטרול הרע, ולהעלות את רמות הכולסטרול הטוב. לא בכדי תזונאים רבים נוהגים להכתיר את האגוזים כ"תחנת כוח מהירה", בשל ריבוי החומרים המזינים שבהם. 

אז איך צורכים אותם בפסח? אתם יכולים לאכול אותם כמות שהם, ואתם יכולים גם להכין את כדורי האנרגיה האגדיים האלה, שכל ילד ישמח לקבל:

חצי כוס אגוזי מלך טחונים גס

חצי כוס אגוזי פקאן טחונים גס

כוס קוקוס

חצי כוס קמח שקדים

כפית תמצית וניל/רום (לפי מה שאוהבים יותר, ואפשר גם את שניהם)

חצי כוס שוקולד מומס

רבע כוס חלב/מים

חצי כוס תמרים בוואקום

אופן ההכנה:

לערבב את כל החומרים יחד ולטבול את הכדורים בקוקוס לפני שמסדרים בצלחת. להכניס למקרר לשעה ולהגיש. 

תגיות:אגוזיםיתרונותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה