בריאות ותזונה

סכנה אמיתית: מה יקרה לכם אם תשבו בכל יום שעות מול המחשב?

כאבי גב, העלאת הסיכון לסוכרת, מחלות לב וריאה ואפילו סרטן – אם אתם מבלים את היום בישיבה ממושכת, אתם חשופים לסיכון. המומחה מסביר מה ההשלכות על גופנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אורח החיים המודרני גורם לרבים מאיתנו לעבוד מול המחשב, או לכל הפחות – לשבת שעות ארוכות במשרד. הנזק למערכת השלד מורגש היטב: אנחנו סובלים מבעיות גב וצוואר, מכאבי כתפיים וגם מכאבים בכף היד. לפי מאמר שפורסם באתר ynet, הנזק בא לידי ביטוי גם בסוכרת מסוג 2, מחלות לב וריאה וחמור מכך - בסרטן.

בפרק הפודקאסט "משחקי בריאות", דנה רון ופרופ' איתמר רז שוחחו עם ברונו רוזמבלום, אוסטאופת ופיזיותרפיסט, שהסביר מה קורה כשאנחנו יושבים במשך שעות רבות ללא הפסקה.

"צריך לשבת זקוף אבל גם שיהיה כיסא שיתמוך בגב כמו שצריך", מסביר רוזמבלום, "הכאב שנוצר בגב, מגיע מלחץ יתר בין החוליות בדיסקית, שיכול להוציא את הבלטים, שיש להרבה אנשים באופן נורמלי. בעצם, לכולם יש בלטי דיסק שיכולים טיפה לצאת ואז לגרום לכאב, ויש גם אזור שרוב האנשים לא מכירים אותו וזה אזור של המפרקים האחוריים של החוליות, קרוב מאוד לדיסק אך מאחוריו".

הוא מסביר כי "כשאנחנו יושבים בצורה לא נכונה, נוצר לחץ יתר, וכשאנחנו עומדים לאורך זמן, גם שם נוצר לחץ יתר, שיכול לגרום לתהליך דלקתי ולכאבים. המוטו של אוסטאופתיה זה שתהיה תנועתיות בכל המפרקים של הגוף שלנו".

עוד מתברר, כי מחצית מהאוכלוסייה סובלת מכאבי גב כלשהם. "אנחנו מנסים לראות איפה האזור ה'תקוע' והמטרה שלנו למצוא תמיד את הגורם לכאב במערכת שרירים-שלד", אומר רוזמבלום.

לדבריו, פיזיותרפיה מטפלת נקודתית באותו אזור ויעולה לסייע. "לעתים מגיע אלי מטופל שמתלונן על מיגרנות", הוא אומר. "לאחר בירור מקיף על מצבו הרפואי ועל התאונות שעבר, אני יכול לגלות נקע בקרסול, שהוא זה שגורם להטיית הגוף לצד מסוים, ולבעיות באספקת הדם שמגיעות עד לראש. הראייה היא הרבה יותר הוליסטית".

"לא ניתן לוותר על התרגילים היומיומיים שמסייעים למתיחה נכונה של השרירים, מסייעים בהזרמת דם ומשפרים את התנועתיות שלנו", הוא מסכם. "זה לוקח לא יותר מכמה דקות ביום, אבל שומר על השלד ועל אספקת הדם שלנו תקינה".

תגיות:מחשבבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה