חדשות בעולם

"מחויבות ברזל": דריכות גבוהה מפעולת תגמול איראנית

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה על השהיית הטיסות לטהרן בשל המצב במזרח התיכון, ולאור החשש מפעולת תגמול איראנית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במערכת הביטחון נרשמת דריכות גבוהה ברקע האפשרות שאיראן תנקום בחריפות את חיסולו של בכיר משמרות המהפכה, מחמד רזא זאהדי, בלב דמשק בסמוך לשגרירות האיראנית בשבוע שעבר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הדגיש הלילה (בין רביעי לחמישי) את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון אזרחי מדינת ישראל נגד תוקפנות איראנית. "כמו שאמרתי לנתניהו – המחויבות שלנו לביטחון ישראל אל מול האיומים האלה מצד איראן ושלוחיה הינה מחויבות ברזל", אמר ביידן במסיבת עיתונאים שקיים עם ראש ממשלת יפן.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה כי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה על השהיית הטיסות לטהרן בשל המצב במזרח התיכון, ולאור החשש מפעולת תגמול איראנית. על פי הודעת דובר החברה: "אנו עוקבים כל הזמן אחר המצב במזרח התיכון ונמצאים בקשר הדוק עם הרשויות. בטיחות האורחים ואנשי הצוות שלנו היא בראש סדר העדיפויות של לופטהנזה".

ההערכה בישראל שאיראן לא תגיב ישירות מארצה, ובכך תגרור אחריה תגובה ישירה של ישראל באיראן, אלא תפעל מסוריה, בה מפעיל כוח קודס האיראני את דיביזיית האימאם חוסיין - אלפי לוחמים שיעים בפיקוד איראני.

במקביל, האיראנים יכולים להשתמש במרחב הלבנוני, התימני והעיראקי ולשגר לעבר ישראל טילים וכטב"מים. כן קיים חשש שאיראן תפעיל שליחים נגדי יעדים ישראלים ברחבי העולם, בהם גם שגרירויות, תוך סימון אישים ישראלים וגורמי ביטחון.

תגיות:איראןמערכת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה