חדשות בארץ

ראש עיריית חיפה לתושבים: "התקינו טלפון קווי ואגרו מזון"

מלחיץ: יונה יהב העביר מסר לתושבים לפיו "מי ששמר את המכשירים ואפסן אותם, טוב שיוציא אותם". מאוחר יותר הסביר: "אני ראש העירייה היחיד במדינה שניהל עיר גדולה ב-3 קטסטרופות. אני לא צריך לשאול אף אחד"

יונה יהב (צילומים: יוסי אלוני / פלאש 90)יונה יהב (צילומים: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, קרא לתושבי עירו להתקין טלפונים קוויים בבתים, זאת מחשש להתפתחות בגזרת הצפון. הדברים שאמר הצליחו להלחיץ מעט חלק מהתושבים, שמבינים ממנו כי המלחמה עומדת להתרחב לגזרות נוספות.

בריאיון לחדשות 12, הסביר יהב כי הטלפון הקווי יוכל לעבוד במצב של היעדר חשמל. "מי ששמר את המכשירים ואפסן אותם, טוב שיוציא אותם", אמר.

יהב לא הסתפק בהמלצה בלבד וקרא לתושבי חיפה למהר ולרכוש תרופות מקופות החולים, זאת בשל חשש שבהמשך המלחמה יהיה מחסור והתושבים לא יוכלו לקבל אותן. בנוסף, הוא קרא לתושבים לאגור אוכל וגם למצוא מקום מוגן לאלה שאין ברשותם ממ"ד, כדי להינצל מפגיעה. בנוסף, הוא הורה להחנות רכבים במקומות שלא חוסמים מעברים, על מנת להיערך לפינוי.

יהב נשאל במסגרת הראיון אם הדברים שאמר נמסרו לאחר התייעצות. על כך הוא ענה: "אני ראש העיריה היחיד במדינה שניהל עיר גדולה ב-3 קטסטרופות. אני לא צריך לשאול אף אחד".

הדברים שאמר יונה לא הועברו, כאמור, במסגרת ההמלצות של פיקוד העורף, ולכן נראה שיהב אמר אותם על דעתו בלבד, מתוך תחושות שנובעות מההסלמה בצפון הארץ.

דובר צה"ל הודיע הלילה כי צה"ל תקף תשתית צבאית שהוצבה בחזית שטח סוריה, אשר ממידע מודיעיני עולה כי שימשה את ארגון הטרור חיזבאללה. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות אשר יובילו להתבססות ארגון הטרור חיזבאללה בחזיתו", נמסר.
במקביל, הותקפו הלילה מספר עמדות תצפית ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. אתמול ביצעו כוחות צה"ל ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים א-דהירה וטיר חרפא בדרום לבנון.

תגיות:חיפהיונה יהב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה