חדשות בארץ

צה"ל אישר לתושבי נחל עוז לחזור לבתים, מרביתם מתנגדים

הצבא אישר לינה בקיבוץ אך התנה את האישור למבוגרים מעל גיל 18. התושבים חוששים, ועם זאת מי שעובד חיוני יחזור ללון במקום. ועד היישוב: "אנחנו, כקהילה, לא חוזרים עד השלמת מרכיבי הביטחון"

חיילי צה"ל בנחל עוז (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)חיילי צה"ל בנחל עוז (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

תושבי נחל עוז קיבלו היום (רביעי) הודעה מצה"ל וממערכת הביטחון, כי הם רשאים לחזור ללינה בקיבוץ. כך דווח בישראל היום.

בהודעה שמסר לתושבי הקיבוץ כתב ועד היישוב: "הצבא אישר לינה בקיבוץ גם למי שאינו עובד חיוני בו, המשמעות היא שמי שמעוניין ללון בקיבוץ יוכל לעשות זאת, אם הוא מעל לגיל 18". עם זאת, הוועד חידד בהודעתו כי "מרכיבי הביטחון של הקיבוץ נמצאים בתהליך שיקום מפורט וטרם התממשו במלואם. תפישת הביטחון הרצויה המתוכננת בעתיד רחוקה ממימוש. לדוגמה, רישות המצלמות בקיבוץ ובסביבתו, כבישי הביטחון, שדרוג התאורה ועוד - טרם הושלמו".

בנוסף, חברי היישוב ציינו כי כל השירותים הנלווים לחיים בקיבוץ, כמו בריאות, חינוך, כלבו, תרבות וקהילה לא ייפתחו בשלב זה.

מרבית חברי המשק, שאינם עוסקים בעבודות חיוניות לייצור ואחזקת המקום, מסרבים בשלב זה לחזור להתגורר בו. למרות האישור שניתן מהצבא, בקיבוץ מדגישים כי המקום עדיין מוגדר כאזור מלחמה, על כל המשמעויות הנלוות לכך.

תושבים הסבירו כי התקבלה החלטה בקהילה להפעיל את ענפיו החקלאיים של הקיבוץ והאפשרות לישון מייצרת רציפות למי שנדרש לכך. מעבר לזה, "החזרה תהיה אך ורק כשמרכיבי הביטחון יוחזרו במלואם".

דובר הקיבוץ מתן וייץ הוסיף כי "בעיקרון מי שרוצה לחזור לישון בבית יכול, אבל זה נועד בעיקר כדי להגדיל את כוח העבודה ולהרים מחדש את ענף החקלאות שלנו. אין בכלל שיח של חזרה של חברי הקיבוץ, אנחנו כקהילה לא חוזרים עד השלמת מרכיבי הביטחון ובלי צחי עידן ועמרי מירן, חברי קיבוץ שנחטפו לרצועה, באופן חד משמעי".

כזכור, תושבי שדרות והיישובים שמרוחקים מעל לשבעה קילומטרים מהרצועה החלו לחזור לבתיהם לפני כחודש וחצי. במערכת הביטחון החלו לאשר בשבועותה אחרונים חזרה של תושבים ליישובים במרחק של עד שלושה קילומטרים מהרצועה. כעת המטרה היא אלשר גם ליישובים צמודי גדר לחזור לכאורה לשגרה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלנחל עוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה