נטורופתיה ורפואה טבעית

האם מוצרי חלב באמת מחזקים את העצמות?

בניגוד לדעה הרווחת, אכילת מוצרי חלב אינה מעלה את רמת הסידן ואינה מונעת אוסטאופורוזיס או שברים בעצמות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חלב מכיל הורמוני גדילה, ומאפשר לתינוקות יונקים לגדול בקצב מואץ בחודשים הראשונים של החיים. הורמון הגדילה, שנקרא הורמון אנבולי, לא מותאם לבוגרים, והוא יכול להאיץ גדילה של תאים בצורה לא נכונה. זה כמובן לא בריא. בני האדם הם היונקים היחידים שממשיכים לצרוך חלב גם בבגרותם.

אני לא חושבת שצריך לגמרי להפסיק לצרוך מהמגוון הרחב של מוצרי חלב שזמין לנו בחברה המערבית המודרנית, אך חשוב שנדע שמוצרי חלב לא ממלאים תפקיד חיוני בתזונת האדם, וכדאי להמעיט בהם כמה שיותר.

הרבה אנשים אינם מסוגלים לעכל מוצרי חלב, בעיקר חלב ניגר, בשל אי סבילות ללקטוז – חסר באנזימי העיכול שהגוף צריך כדי לפרק את הלקטוז, שהוא הסוכר שבחלב.

הרבה ממוצרי החלב עמוסים בשומן רווי, שהוא כולסטרול. מוצרי חלב הם גורם משמעותי שמשפיע לרעה על אסתמה, איזון הורמונאלי, ליחות ומגוון רחב של אלרגיות שגורמות לבעיות עור ואפילו לתנודות במצב הרוח.

הפרות המודרניות מקבלות הורמוני גדילה כדי להגדיל את תפוקת החלב ככל האפשר.

בניגוד לדעה הרווחת, אכילת מוצרי חלב אינה מעלה את רמת הסידן ואינה מונעת אוסטאופורוזיס או שברים בעצמות. מחקרים רבים העלו שבמדינות שבהן צריכת החלב גבוהה – שכיחות השברים בעצמות היא גבוהה ביותר. לעומת זאת, במדינות שבהן צריכת החלב נמוכה, שיעורי התחלואה נמוכים.

עצמות בריאות זקוקות לסידן, מגנזיום, בורון ואבץ. עודף סידן ללא המינרלים האחרים עלול למעשה להגביר את האוסטאופורוזיס, לא להגיע למקומות הנכונים ואפילו לגרום להסתיידות.

דגנים מלאים, קטניות כמו שעועית לבנה, חומוס, כרוב, תפוזים, סרדינים, שקדים, זרעי שומשום כולל טחינה, טופו ועלים ירוקים מכילים שפע של מגנזיום, אבץ ומינרלים נוספים שיספקו את כל הסידן שהגוף צריך, ללא התופעות השליליות של מוצרי החלב.

לחלק מהאנשים קשה מאוד לוותר על מוצרי חלב. זה מזון שמעורר רגשות, לכן חשוב להבין שאפשר למצוא חלופות, והיום יש בשפע. להוריד כמויות ולצרוך מידי פעם מוצרים לא שמנים מאוד, וכמובן ללא תוספים של סוכר.

במוצרי חלב ללא תוספים אין חומרים משמרים. מוצרי חלב עם פירות או גבינות מתובלות מכילים חומרים משמרים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:חלבבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה