בריאות ותזונה

גם אתם בדיאטה? 10 המאכלים הכי משמינים שכדאי להימנע מהם

המאכלים העשירים ביותר בקלוריות הם גם אלה שכדאי להתרחק מהם, בעיקר אם הבריאות חשובה לכם. מהם אותם מאכלים, והאם בכל זאת אפשר לאכול את חלקם במינון מסוים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם בדיאטה, אתם ודאי מכירים את זה: הפיתוי לפתוח חטיף או לאכול גלידה הוא גדול. מי מאיתנו היה מתנגד לקצת ג'אנק פוד במהלך היום, אם זה היה בריא? פורטל הבריאות "הדוקטור" מפרסם רשימה של 10 מאכלים שכדאי מאוד להימנע מהם, בעיקר אם אתם בדיאטה. מיד אחר כך מגיע גם ההסבר.

1. מזונות ומאפים המכילים בצק עלים: "מאכלים המבוססים על בצק עלים משמינים ועתירי קלוריות ריקות. לדוגמה מלאווח, ג'חנון, בורקס ומאפים ממותקים או מלוחים המכילים בצק עלים או בצקים אחרים הכוללים חמאה ומרגרינה".

2. משקאות ממותקים: "משקאות מוגזים ממותקים, מיצים ממותקים, משקאות אנרגיה וקפה בטעמים מכילים לרוב כמות משמעותית של תוספות סוכרים וקלוריות ריקות. הם תורמים לעליה במשקל ופוגעים בבריאות".

3. גלידה: "למרות טעמה ועל אף שהיא נתפסת כמאכל מבוסס חלבוני גבינה או חלב, שלכאורה אינם מזיקים, גלידה כוללת בתוכה סוכרים ושומנים שתורמים לעלייה במשקל. היא מכילה הרבה קלוריות ריקות ומעט רכיבים מזינים".

4. פיצה: "פיצות מוכנות מסחריות וגם פיצה שמכינים בבית כוללות בדרך כלל הרבה רטבים עתירי סוכרים, ובמיוחד כוללות גבינות שמנות ועתירות קלוריות. בנוסף, השומנים שבפיצה הינם שומנים רוויים ומזיקים. פיצה כוללת גם נתרן רב. בנוסף לכך, הבצל שממנו מיוצרת הפיצה כולל פחמימות ריקות, אינו מזין והוא משמין".

5. בשרים מעובדים כמו נקניקיות, נקניקים והמבורגר: "מאכלים כמו נקניקיות, נקניקים ובשרים מעובדים כמו המבורגר לרוב עשירים בשומנים לא בריאים, בנתרן ובתוספות של רכיבים עתירי קלוריות ושומן, והפחמימות בהן ריקות ומזיקות".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. חמאה ומרגרינה, רטבים עתירי שומן וסוכרים: "שומנים במרגרינה, רטבים עתירי שומן וסוכר וחמאה אמנם יכולים להוסיף טעם, ומפתה מאד לצרוך אותם כתוספת למאכלים ואפילו על לחם, ואולם הם עתירי קלוריות, משמינים, לא כוללים ויטמינים מינרלים ורכיבים מזינים, עשויים להזיק וכדאי לצמצם את צריכתם".

7. דברי מתיקה כמו ממתקים, סוכריות ושוקולד: "פינוקים אלו, כולל מעדנים, נוטים להיות עשירים בסוכרים שהוסיפו להם, בשומנים לא בריאים ובקלוריות ריקות. אלה הם מאכלים מעובדים במיוחד. הם מספקים ערך תזונתי מועט, ומומלץ נרד להימנע מצריכתם כדי לשמור על הבריאות, השיניים והמשקל".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

8. צ'יפס ומזונות מטוגנים: "מזונות מטוגנים בשמן עמוק, כמו צ'יפס, עוף מטוגן וטבעות בצל, כוללים בדרך כלל הרבה מאוד שומנים וקלוריות לא בריאים".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

9. אלכוהול: "משקאות אלכוהוליים כמו ליקרים, ויסקי, וודקה ובכלל משקאות חריפים, מכילים קלוריות ריקות ויכולים לתרום לעלייה במשקל. זאת מלבד נזקים אחרים שהם מסבים לגופנו".

10. דגני בוקר וחטיפים: "דגני בוקר רבים וחטיפים כמו חטיפי אנרגיה, ופלים, חטיפים מלוחים וממותקים עמוסים בסוכרים מוספים, משמינים ואין בהם רכיבי תזונה חיוניים".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:דיאטהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה