בריאות ותזונה

הילדים לא רוצים ירקות? כך תגרמו להם לאכול

לגרום לילדים לאכול ירקות יכול להיות כמו קרב אבוד מראש עבור הורים רבים. אז מה עושים? עם קצת יצירתיות וסבלנות תוכלו להפוך את חווית אכילת הירקות למהנה ומתגמלת עבורכם ועבור ילדכם

אא

לגרום לילדים לאכול ירקות יכול להיות כמו קרב אבוד מראש עבור הורים רבים. עם זאת, ביסוס הרגלי אכילה נכונים בשלב מוקדם של חייהם הוא חיוני לרווחתם לטווח הארוך. אז מה עושים, מתייאשים? ממש לא. עם קצת יצירתיות וסבלנות תוכלו להפוך את חווית אכילת הירקות למהנה ומתגמלת - גם עבורכם וגם עבור ילדכם. להלן כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם בדרך:

הוו דוגמה אישית: ילדים נוטים לנסות מאכלים חדשים אם הם רואים את הוריהם נהנים מהם. הקפידו לכלול מגוון רחב של ירקות בארוחות שלכם והביעו את ההנאה שלכם מאכילתם.

התחילו מוקדם: הכניסו ירקות לתזונה של ילדיכם מהרגע שהם מתחילים לאכול מזון מוצק. הציעו להם מגוון ירקות במרקמים ובטעמים שונים כדי לחשוף אותם למגוון רחב של אפשרויות כבר מהרגע הראשון.

עשו זאת בכיף: היו יצירתיים באופן שבו אתם מגישים ירקות לילדכם. חתכו אותם בצורות מעניינות או סדרו אותם לפי דוגמאות צבעוניות. יש כל כך הרבה שיטות הגשה יפות ומזמינות ברשת, חפשו אותן. כמו כן, תוכלו להגיש את הירקות עם מטבלים כמו גבינה, טחינה או יוגורט, שיוסיפו עוד קצת עניין בצלחת.  

שתפו אותם בהכנת הארוחה: קחו את ילדכם לקניות במכולת ותנו להם לבחור ירקות שהם רוצים לנסות. שתפו אותם בהכנת הארוחה בכך שתאפשרו להם לשטוף, לקלף או לקצוץ ירקות (תחת השגחה כמובן). זה לא רק יעניק להם מיומנויות חשובות, אלא גם יגרום להם להשקיע יותר בארוחה.

הכניסו ירקות למנות האהובות עליהם: שלבו ירקות בתבשילים שילדכם כבר נהנים מהם, כמו הוספת גזר מגורד לרוטב הפסטה או ערבוב תרד בשייקים. בדרך זו, הם יקבלו את היתרונות התזונתיים של הירקות אפילו בלי להבין שהם אוכלים אותם.

העניקו להם הרגשת שליטה: הציעו לילדכם אפשרויות בכל הנוגע לירקות. תנו להם לבחור בין שניים או שלושה סוגי ירקות בזמן הארוחה. כך הם ירגישו שהם בשליטה על בחירות המזון שלהם.

היו סבלניים: ילד יכול להיחשף למזון חדש הרבה מאוד פעמים עד שיהיה מוכן לנסות אותו. המשיכו להציע ירקות באופן קבוע, גם אם הם אומרים "לא". עם הזמן, העדפות הטעם שלהם עשויות להשתנות.

צרו סביבת אכילה נעימה: צרו אווירה רגועה ומהנה בזמן הארוחות. אל תנסו ללחוץ על ילדכם לאכול ירקות ובטח שלא "לשחד" אותם. זה יכול לגרום להם אסוציאציה שלילית לגבי סוג המזון שאתם כל כך רוצים שהם יאכלו.

זכרו, לגרום לילדים לאכול ירקות זה מהלך שאולי דורש סבלנות, יצירתיות ועקביות, אבל בהחלט שווה את המאמץ. אם תעזרו לילדכם לטפח מערכת יחסים חיובית עם ירקות, תוכלו לגרום להם לחיות חיים שלמים של הרגלי אכילה בריאים. הכי חשוב להיות סבלנים אך עקשנים בתהליך, להמשיך להציע להם ירקות באופן עקבי, ולשבח אותם בכל פעם שהם מנסים ירק חדש או אוכלים מנה גדולה מהרגיל. חיזוק חיובי יעודד אותם להמשיך לנסות ולחקור טעמים חדשים. בהצלחה!

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

תגיות:תזונהאוכל בריא לילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה