מעניין

הרופא הבריטי חושף: כך תהפכו לחם לבן לבריא יותר

הוא חסר חומרים מזינים, לא משאיר אתכם שבעים לאורך זמן, עלול להוביל לסוכרת ומכיל תוספות וחומרים משמרים. הלחם הלבן הוא לא הדבר הכי בריא עבורנו, אבל רופא בריטי חשף ל-5 מיליון עוקביו כיצד ניתן להפוך אותו לבריא יותר באמצעות כמה פעולות פשוטות

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

לד"ר קארן ראג'ן, מנתח בריטי, יש מעל 5.2 מיליון עוקבים בחשבון הטיק טוק שלו, איתם הוא משתף חדשות, טיפים וטריקים מתחום הבריאות. בסרטון ששבר את הרשת, הוא חשף כיצד ניתן להפוך לחם לבן לבריא יותר.

לחם לבן אומנם נמצא בכל בית, אבל ידוע שהוא לא הכי בריא עבורנו. הוא חסר חומרים מזינים, לא משאיר אתכם שבעים לאורך זמן, עלול להוביל לסוכרת ומכיל תוספות וחומרים משמרים. אך כעת, ד"ר ראג'ן חושף שיטה להכנת לחם לבן שקונים בסופר בצורה בריאה יותר.

לדבריו, אם תקפיאו את הלחם הפרוס, תפשירו אותו ותחממו אותו בטוסטר, זה עשוי להוריד את האינדקס הגליקמי של פרוסה אחת ב-50 אחוזים. האינדקס הגליקמי מדרג את המזונות לפי מידת השפעתם על רמות הסוכר בדם במשך שעתיים לאחר אכילת 50 גרם פחמימות מהמזון הנבדק. מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך משחררים סוכר לזרם הדם באיטיות, ומשאירים אותנו שבעים יותר. אינדקס גליקמי נמוך ניתן למצוא בקטניות, בתפוחים, באגסים, ביוגורט ובחלב. אינדקס גליקמי בינוני ניתן למצוא בפסטה, באורז מלא, באורז לבן, בסוכר לבן, בדבש, בשיבולת שועל, בענבים, בצימוקים ובגלידה. אינדקס גליקמי גבוה ניתן למצוא בלחם לבן, בתפוחי אדמה אפויים, בקורנפלקס ובפופקורן.

ד"ר ראג'ן מסביר כי הורדת האינדקס הגליקמי של הלחם פירושה  "שהוא מתפרק לאט יותר וגורם לעלייה הדרגתית ברמות הסוכר בדם". לדבריו, "אם אתה לוקח פרוסת לחם לבן, מקפיא אותה ואז מפשיר אותה, ולאחר מכן קולה אותה, אתה יכול להוריד את האינדקס הגליקמי של הלחם כמעט פי שניים".

תגיות:בריאותלחם לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה