חם ברשת

הזמר שעבר חרם: "אחד הכישרונות שלנו כיהודים - להתפלל"

אחרי שעבר חרם, הזמר מתיסיהו יוצא להגנת המדינה: "ארץ שהיתה שזורה במסע שלי מאז שהייתי בן 16 והשפיעה על הרוחניות והזהות שלי. הם רוצים להרוס ולצייר כמפלצת כל דבר שקשור בישראל"

מתיסיהו (צילום: shutterstock)מתיסיהו (צילום: shutterstock)
אא

מת'יו פול מילר, הזמר היהודי מתיסיהו, חווה רגע קשה בחודש שעבר. הוא הוחרם מפסטיבל אחרי שארגון ה-BDS, הקורא לחרם על ישראל, הצליח לגרום למארגני האירוע לנדות אותו. בראיון לעיתון ישראל היום הוא סיפר מה עבר בתקופה ההיא.

"הרבה ישראלים מתמודדים עם דברים כאלה כבר למעלה מעשור, או אולי יותר, כשהם מגיעים לארה"ב. בין אם הם מוזיקאים, מרצים או מורים", הוא אומר. "זה ידוע שארגונים כמו BDS ודומיהם מנסים לארגן חרמות, כדי למנוע מאמנים להופיע בישראל ומישראלים להופיע במקומות אחרים. זה קורה כבר שנים על גבי שנים.

"האנשים הללו רוצים להרוס, להחריב ולצייר כמפלצת כל דבר שקשור בישראל, ואני - יהודי מאוד פומבי וגלוי באהבתו ובקשר שלו לישראל, ארץ שהיתה שזורה במסע שלי מאז שהייתי בן 16 והשפיעה על הרוחניות והזהות שלי - בהחלט משמש מטרה עבורם".

עוד הוא סיפר כי "כשאני מופיע בקמפוסים זה בעיקר בפני סטודנטים יהודים. במקרה הזה כולם נושאים דגלי ישראל, וזה אחד המקומות היחידים שבהם הם יכולים להרגיש בטוחים, גאים לאחוז בדגל או לחבוש כיפה. אז לא הייתה לי יותר מדי אינטראקציה עם המתנגדים, אבל כמובן הם מתייצבים להופעות שלי כדי למחות. יוצא לי לשמוע אותם מפעם לפעם ואת הדברים שהם אומרים, וזה הדבר הכי צבוע בעולם".

"עם השנים הדת הפכה להיות פחות חשובה עבורי, למען האמת", חושף מתיסיהו בהמשך הראיון. "היא תמיד הייתה משהו שהתלהבתי ממנו ונשארה כזו, זו אהבה שלי ומערכת יחסים עם הרבה עליות ומורדות. הדת עזרה לי ליצור את כל ההשקפה שלי על החיים, את החזון של איך דברים צריכים להיות ואיך הם יכולים להיות.

"כיהודים, כמו שיעקב אומר, אחד הכישרונות הכי גדולים שלנו הוא היכולת לדבר, להתפלל, לחבר מילים לסיפורים, אז מוזר שסיפורה של ישראל לא הוצג החוצה כפי שהוא. אני לא יודע למה לא הצלחנו להעביר את המסר הזה, אבל ברור שהוא לא הועבר".

תגיות:מתיסיהומת'יו פול מילר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה