חדשות בארץ

בלתי נתפס: במערכת החינוך למעלה מאלף תלמידים שאחד או יותר מבני משפחתם נפגע בטבח

משרד החינוך חשף את הנתון בדיון בוועדת החינוך בכנסת, שעסק במתן סיוע לתלמידים שהם או בני משפחתם חוו פגיעה במתקפה בשמחת תורה. המשפחות דורשות להעניק סיוע חינוכי גם לנפגעי ב"מעגל השני"

מיצג למען הילדים שנחטפו, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג למען הילדים שנחטפו, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

יותר מאלפיים תלמידים במערכת החינוך חוו פגיעה, היו עדים לפגיעה או קרוביהם נפגעו בטבח בשמחת תורה. כך עולה מנתונים שהוצגו היום (חמישי) לחברי ועדת החינוך בכנסת. הוועדה קיימה דיון בנושא "המענים החינוכיים לילדי משפחות החטופים". בדיון התברר שבני דודים, אחיינים ונכדים של חטופים אינם נמנים על המעגל הראשון, ולכן לא מקבלים מענה חינוכי הולם מצד מערכת החינוך.

מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך עינב לוק ציינה כי "במערכת החינוך ישנם 21 ילדים יתומים משני הוריהם, 33 תלמידים שחזרו מהשבי, ו-1,047 תלמידים שנמצאים במעגל הפגיעה הראשון, שאחד או יותר מבני משפחתו נרצח. מתוכם, 108 תלמידים הם בני משפחה ממעגל ראשון של אדם שנחטף".

לדבריה, "מינינו גורם חינוכי מלווה לכל אחד מהתלמידים בני המעגל הראשון, שמקבלים מענים חינוכיים חברתיים רגשיים ולימודיים על ידי המוסד החינוכי וכן התאמות בבחינות הבגרות. יש לנו תיעוד של 1,000 ילדים נוספים, ממעגלי פגיעה אחרים, ונתנו להם מענים. ההבדל בין המעגל הראשון למעגלים האחרים הוא בהקלות שניתנות בבחינות הבגרות. חוזר מנכ"ל מפורט בנושא ליווי תלמידים בעקבות משבר מתמשך יפורסם בימים הקרובים".

בדיון הוקרא מכתב ממיכל לוי, אחותה של נעמה, שנחטפה לעזה: "אני 174 יום ולילה אחות של חטופה, אני לא חושבת שמישהו מבין מה זה. הכיתה שלי קמה היום לשעת אפס במתמטיקה ואני קמתי להילחם על אחותי. אני נלחמת כל הזמן – הייתי בניו יורק, עשרות פעמים הגעתי לכנסת, אני נלחמת בכל השיעורים, אפילו בהפסקות. אני אחות של חטופה, רק אחר כך אני תלמידה ב-י' 6, וכל יום אני צריכה ללכת לבית הספר כאילו הכל רגיל. אני לא רוצה להיות זקוקה להסברים לחוסר הריכוז שלי והיכולת שלי, אני רוצה שמשרד החינוך יבין אותנו בלי שנצטרך להסביר".

נציגת מִנהלת החטופים במשרד משרד ראש הממשלה, יעל גורן, הדגישה כי "המעגל הראשון מטופל. במעגל השני יש קושי. יש לנו בעיות במיפוי ואנו עמלים על זה. מעגל שני ושלישי זה מידע שצף מהשטח, ממנהלי בתי הספר למשל – ומגיע אלינו".

יו"ר הוועדה חבר הכנסת יוסי טייב תהה על כך שבני משפחה נוספים לא זוכים כלל למענה חינוכי הולם: "מבחינתי גם אחיינים, בני דודים, נכדים, צריכים להיות מוגדרים מעגל ראשון. לא יתכן שכבר חצי שנה המעגל השני לא מקבל מענה לצרכים הדרושים שלהם. אני מבקש לקבל ממשרד החינוך תוך שבועיים רשימת תלמידים של מעגל ראשון שני ושלישי של 134 משפחות החטופים". טייב הבהיר כי הוועדה "תתכנס בפגרה לישיבת מעקב".

תגיות:חטופים בעזהועדת החינוךילדים שנפגעו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה