זוגיות ושלום בית

נישואין – או ניסויים? זה תלוי בתשובה שלכם לשאלה הזאת

הסיבה שבגללה נכנסתי למערכת היא זו אשר תכתיב את מידת הרצון שלי להישאר בתוכה, חרף כל המשברים והקשיים שהיא תביא עמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה קורה כמעט לכל הזוגות, גם לכאלה שדמיינו לעצמם שהחיים יראו ממש אחרת לאחר שהזוגיות שלהם תתמסד. עם הזמן מתחילה להיווצר מעין תחושה עמומה שאני לא במקום הנכון, ולא עם הבן אדם הנכון.

אולי זה לא באמת מה שחשבתי שזה? ולבררנים שביננו תצוף השאלה: "אולי לא ביררתי מספיק?".

חשוב לציין כי התחושה היא במקומה, וכמו בכל דבר בחיים, לעיתים הרוטיניות צופנת בתוכה גם סכנות להמשך קיום המערכת.

אולם כדי למצוא את הקסם להחייאת המערכת, חשוב לעסוק קודם בשאלה מהותית יותר, והיא: מה באמת המטרה האמיתית שבגללה נכנסתי למערכת הזו?

כי אם יש לי בשביל מה, אוכל לשאת כל איך. ולכן אם בחרנו להיכנס לתוך מערכת יחסים, ולא מתוך אינטרסים אישיים של מילוי חסרונות (וזה אכן מה שקורה בשלבים הראשוניים של התבשלות המערכת), אלא מתוך רצון להעניק – אז אני באמת נמצא בתוך מערכת של נישואין, כלומר: נושא בעול עם חברי, אני שותף מלא בנשיאת החוויות, הן הרגשיות והנפשיות והן בנטל הכלכלי וההורי-חינוכי.

במערכת אמיתית כזו של נישואין, ומבלי לשכוח מהאתגר שהיא מציבה בפני – והיא אכן מציבה – אני רק הולך ומתנשא, גדל ומתרומם.

המטרה שלשמה אני בתוך המערכת ברורה לי מאוד, ואני נרתם כל העת להחיות אותה ולדאוג להמשך קיומה התקין. אני מודע לכך שזה דורש ממני עבודה עצמית לא פשוטה ומאתגרת, ושלא תמיד המלאכה תהיה קלה, בפרט שתמימות דעים היא משאב מצומצם בה, ועם כל זאת אני מגייס את כל האמצעים לשם כך, ומתוך כך אני מתנשא בתוכה, זוכה לרומם את בנין העצמיות שבי, לגדול בכל פעם בעוד קומה אישיותיות וזוכה לתקן עוד ועוד במידות הנפש שבי.

אבל אם נכנסנו לתוך המערכת כדי להיעזר במה שאני חושב שהשני יכול לתת לי, אם נכנסתי למערכת תוך כדי ראיית העצמי או שימת העצמיות שלי במרכז, כשהשני נועד רק לסיפוק צרכי, וכל מהותו היא רק ליישר עמי קו - הרי שמבלי משים הכנסתי עצמי למערכת ניסויים. אני בעצם במעין מעבדה תודעתית, הבוחנת את הסיכויים להגשמת משאלת לבי ורצונותי. אני רק על תקן ה"מנסה" (בטח לא המתנשא) ילך – ילך, לא ילך – אני הולך. מבחינתי, הניסוי כשל!

יוצא עם כן שהסיבה שבגללה נכנסתי למערכת היא זו אשר תכתיב את מידת הרצון שלי להישאר בתוכה, חרף כל המשברים והקשיים שהיא תביא עמה.

למעשה, המחשבה מאחורי הרצון לפעול, קרי: הטריגר שמניע אותנו לפעולה, משפיע מאוד על האופן שבו היא תתבצע.

כל החלטה לביצוע מעשה מלווה במחשבה תחילה ובדחף שמוביל אותי לביצוע, כמו גם בהסבר שאני מספק לעצמי אודות הרווח שיהיה לי מהפעולה, וזה, כאמור, מה שיכתיב לי את אופן ביצוע הפעולה ואת הרצון שלי לשהות בה ולדבוק בה.

זה נכון לגבי כל החלטה שלנו בחיים, החל מהדברים הפשוטים ועד החלטה להיכנס למערכת זוגית. לכן מה שבאמת יקבע אם אהיה במערכת נישואין או ניסויים, היא כאמור התשובה שלי לשאלה מה המטרה שלי בפעולה הזו. מה סיפרתי לעצמי, לכאורה, שארוויח, כתוצאה מכניסה למערכת?

נישואין או ניסויים יכתיבו גם את המעמד שלי בתוך המערכת, ויקבעו אם אהיה בה במעמד של מתנשא או מנסה.

אז לאלו שבינינו שכבר נשואים, אתם מוזמנים להמשיך ולהתנשא, כי זוהי המטרה הבראשיתית של מוסד הנישואין. ואם המערכת לא מגיבה כפי שרציתם – תנו לה עוד ניסיון!

ולאלו שעדין לא התנסו בכך, אנא מכם: אל תנסו את המערכת, אלא רק לאחר שתאפשרו לעצמכם להבין ולהפנים שמדובר במערכת שכל מהותה לעזור לכם להתנשא ולהתרומם.

ענבל אלחייאני, M.A, היא מטפלת מוסמכת ב-nlp, מיינדפולנס ודמיון מודרך.

 

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה