לאישה

פינוי חפצים מיותרים: 5 טיפים שיעזרו לכם לעשות סדר אחת ולתמיד

מתכוננים לניקיון פסח ומרגישים אבודים מול הבלגן? התחילו בפינוי חפצים מהבית. פינוי חפצים מיותרים הוא המפתח לבית מסודר, לא רק לקראת פסח, אלא גם בכל השנה. איך עושים את זה נכון?

אא

כמו בכל שנה, ניקיון פסח מהווה הזדמנות חגיגית לפינוי חפצים מיותרים מהבית. איך אנחנו יודעים? הביטו סביבכם. נדמה שגם חפצים שבהם נאחזנו כל השנה בטענת "אולי נצטרך להשתמש בהם", מקבלים רשות לעזוב את הבית לקראת פסח, ויפה שעה אחת קודם. השאלה היא, איך עושים את זה נכון? איך יודעים שהגיע זמנו של חפץ או פריט לצאת מהבית? הכנו לכם מדריך מפורט שיעזור לכם להתחיל.

1. קחו שקית

הצעד הראשון לפני פינוי חפצים הוא פינוי אשפה. גם אם אתם חושבים שהבית נקי ואין מה להשליך לפח, נסו את הדבר הבא: עברו בין החדרים עם שקית אשפה אטומה, היכנסו גם לחדר האמבטיה. מה זורקים? את כל בקבוקי השמפו הריקים (לא, אתם לא תעשו איתם יצירה), תחליבי לחות, קרמים ומוצרי איפור שתאריך התפוגה שלהם עבר מזמן (לא, אף אחד לא ירצה לקבל קרם גוף פג תוקף, גם אם הוא מריח טוב). תרופות פגות תוקף ובעצם כל דבר שהוא לא בר שימוש, כולל, שימו לב, מגבות ישנות. עמותת של בעלי חיים אוספות מגבות ומצעים ישנים על מנת להכין מיטות נוחות לכלבים וחתולים. הם ישמחו לקבל את המגבות הישנות שלכם. לא מכירים עמותה כזו ועדיין לא מעוניינים לזרוק? הפכו את המגבות הישנות לסמרטוטים, כאלו שאפשר לזרוק לפח בכיף אחרי כמה ניגובים עם אקונומיקה.

 

2. התחילו בפינה אחת

לא חייבים לפנות את כל הבית בפעם אחת, וזה גם לא הגיוני. התחילו בחדר אחד ואפילו בארון אחד. התמקדות בפינה אחת בכל פעם תיתן לכם תחושה של מסוגלות. התחושה הנדרת של סימון "וי", אפילו על משימה קטנה, תיתן לכם כוח להמשיך ולפנות בשאר הבית. אם בחרתם, למשל, ארון משחקים בחדר הילדים, התמקדו בו ורק בו. הוציאו קופסה אחר קופסה, וחשבו מה משמש את הילדים שלכם ומה לא. תמיד אפשר לתרום, למכור או להעביר הלאה לקרובי משפחה עם ילדים קטנים יותר. שימו לב: צעצועים שבורים מקומם בפח. גם אם הם כמעט מושלמים – צעצוע שבור וסדוק עלול לפצוע. צעצועים שמורים ואיכותיים, לעומת זאת, יתקבלו באהבה בקבוצת הווטסאפ השכונתית. מניסיון.

 

3. איך עושים את זה?

נניח שאתם מחליטים על פינוי ארון הבדים. הוציאו את הבגדים ופרשו על המטה. בגדים שלא נלבשו למעלה משנה, כנראה גם לא יילבשו לעולם. אם הם במצב טוב, הניחו בקופסה גדולה או שקית תרומה עם כיתוב ברור "למסירה". צרו קשר עם הגמ"ח הקרוב או עם עמותה מתאימה, ותאמו הגעה או איסוף. כן, יש עמותות שיגיעו עד אליכם כדי לאסוף פריטים שווים. השתדלו לעשות זאת בהקדם, כיוון שרוב העמותות כבר לא מקבלות בגדים החל מראש חודש ניסן. יש בגדים שאתם עדיין מתלבטים לגביהם? עצה טובה היא להכניס לקופסה אטומה, ולרשום את התאריך של היום. הכניסו תזכורת לטלפון לעוד 6 חודשים. אם בעוד חצי שנה תפתחו את הקופסה ותגלו שהבגדים בתוכה לא חסרו לכם אפילו לרגע – זה אומר שהגיע זמנם ללכת.

 

4. מי מנהל את מי?

לפעמים אנחנו שומרים חפצים שבאמת כבר אין לנו צורך בהם. החליטו מה אתם רוצים ומה לא. חשבו בצורה כזו: האם אתן לחפצים לנהל אותי, או שאני אנהל אותם? הרבה פעמים אנחנו לא "נפטרים" מחפצים בגלל שהם עלו הרבה כסף, אבל אם נחשוב על זה לעומק – הם שוכבים במגירה! חפצים חסרי שימוש במגירה לא עושים אתכם עשירים יותר, אלא רק מתוסכלים יותר, בגלל שרכשתם משהו שאתם לא משתמשים בו. הפתרון? הוציאו את גורם התסכול מהבית. לא מסוגלים למסור? מכרו בקבוצות יד שנייה. גם למכור בחצי מחיר עדיף על השארת חפץ יקר במגירה ללא שימוש.

 

5. איך מקבלים קצת אוויר?

בית משוחרר מחפצים מיותרים – מרגיש מאוורר יותר. זה יכול להיות שולחן קפה שסתם יושב באמצע הסלון הקטן שלכן ותופס מקום מיותר, ויכול להיות ארונית בחדר הילדים שהפכה לארונית בלגן ובאמת אין בה צורך עוד. עברו בין הרהיטים ושאלו את עצמכם: "האם הם משמשים אתכם, או את הזיכרונות שלכם?". נכון, לפעמים נעים להיזכר איך הארונית הכילה צעצועי ילדים, וכמה יפה היתה כשהכל היה מסודר. בפועל, כיום היא מלאה בלגן. אם זה המצב, שחררו את השידה וזכרו – כשמשחררים את המיותר, מקבלים אוויר לנשימה ומפנים מקום לקבל את מה שבאמת נכון וטוב לנו. נסו, מקסימום תרוויחו.

בהצלחה!

תגיות:סדרחפציםארגוןפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה