חדשות בארץ

גורמים מצריים: ישראל תתקוף ברפיח עם סיום הרמדאן

קבינט המלחמה יתכנס לדון בתשובה השלישית של חמאס למתווה עסקת החטופים. שר הביטחון יואב גלנט הציג לאמריקנים את הרעיון הישראלי להתקפה על העיר העזתית, ולפי גורמים האמריקנים דרשו שינויים, אך לא הביעו התנגדות גורפת

תקיפה ברפיח, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברפיח, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

התקשורת במצרים דיווחה היום (רביעי) כי ישראל העבירה מסר למצרים ולקטארים כי לאור המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן לשחרור החטופים, והתשובה השלישית של חמאס למתווה שהוצע, ישראל תתקוף בחודש הקרוב ברפיח.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח בנוסף, מפי מקורות מצריים, כי התקיפה מתוכננת לסיום חודש הרמדאן, או לכל המאוחר לתחילת מאי. על פי הדיווח, "אחרי כישלון המשא ומתן בדוחא, הגיעו מסרים ישראליים ואמריקניים רבים למצרים וקטאר שביקשו ללחוץ על חמאס והפלגים הפלסטיניים להסכים להפסקת אש וחילופי שבויים בהקדם. נציגי ישראל הבטיחו לעמיתיהם המצרים כי לא יעשו 'ויתורים חדשים' לטובת התקדמות במשא ומתן, ואיימו בפעילות ברפיח".

חאלד משעל: "לא נשחרר את החטופים עד שלא נשיג את מטרותינו"

קבינט המלחמה יתכנס הערב לדון בתשובה השלילית של חמאס. בינתיים, מנהיג חמאס בחו"ל, חאלד משעל, התייחס למגעים לעסקת חטופים וטען כי "הנהגת הארגון מנהלת קרב משא ומתן לא פחות חריף מהקרב בשטח. אנחנו ננצח בשטח ובקרב המשא ומתן. בשיחות אנחנו מתעקשים להפסיק את התוקפנות, לסגת מעזה, להחזיר את העקורים למקומם בעיקר בצפון עזה ולספק את כל הסיוע הנדרש". משעל אמר כי חמאס לא ישחרר את החטופים "עד שלא נשיג את המטרות האלה".

הבית הלבן הזמין שוב את ישראל לשלוח משלחת לוושינגטון

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל בתחילת השבוע את יציאת המשלחת לוושינגטון, במחאה על הימנעות ארה"ב בהצבעה באו"ם, בבית הלבן פנו לישראל בבקשה חדשה לתאם את הפגישה מחדש.

המשלחת הישראלית אמורה הייתה לדון עם האמריקנים על המשך הלחימה ועל הרחבת הסיוע לעזה. בראשה הוצבו השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, וראש המל"ל צחי הנגבי.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לכך היום ואמר בפגישתו עם הסנטור ריק סקוט: "ההחלטה שקיבלתי שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון, בעקבות ההחלטה של מועצת הביטחון, הייתה מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ הזה. זה לא יעבוד".

שר הביטחון לאמריקנים: "המשא ומתן להשבת החטופים מצריך אותנו להגביר את הלחץ הצבאי"

שר הביטחון יואב גלנט, השוהה בארה"ב, נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בפנטגון. השניים דנו בהמשך התקדמות הלחימה, במאמצים להשבת החטופים ובחיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים-אסטרטגיים. גלנט הציג לעמיתו גם את בקשות ישראל לרכש וחימוש, בין היתר של טייסות קרב.

גלנט אמר בסיום הפגישה כי "בשעה שאנו יושבים בפנטגון, בצידו השני של העולם נפגשים מנהיג חמאס עם בכירי הממשל האיראני. אין ביטוי מוחשי יותר למלחמתו של העולם החופשי מול הציר המקדם טרור. המשא ומתן המתנהל להשבת החטופים מצריך אותנו לשלב ידיים במאמצים הצבאיים והמדיניים ולהגביר את הלחץ הצבאי".

בתקשורת האמריקנית דווח כי גורמים המעורבים בפרטי הפגישה ציינו כי ארה"ב מתנגדת לפעולה רחבת היקף ברפיח ועם זאת לא שוללת אותה על הסף, אם ישראל תציג תוכנית שתמנע פגיעה באוכלוסייה האזרחית.

תגיות:רפיחמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה