חדשות בריאות

הקץ לאימון בחדרי הכושר? מדענים הצליחו לפתח גלולות אימון

האם אפשר סוף סוף להיפרד יפה לשלום מחדרי הכושר, ולהסתפק בגלולה חדשה שמדענים טוענים שעושה את אותה פעולה בדיוק?

אא

מיליוני אנשים ברחבי העולם חולמים על הרגע שבו יעניקו להם נוסחת פלא להרזיה, מבלי לעבוד קשה מדי. 

מה לעשות, אנשים רבים לא מתחברים לאימון אינטנסיבי בחדר הכושר, או שפשוט אין להם מספיק זמן לזה. מחקר מעניין פורסם השבוע ב"ניו יורק פוסט" הפופולארי, ואף על פי שאין עדיין "חותמת" סופית על הממצאים - אנחנו בהחלט בדרך הנכונה. 

מדענים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון, בילו 10 שנים בניסיון לייצר גלולה שתחקה את הפעולות שאנחנו עושים בחדר הכושר כדי לרדת במשקל, "תכרסם" את התאים השומניים ותהפוך אותם למוצקים ושריריים. על פי המחקר, "גלולת האימון" החדשה עשויה להחליף חלק מהיתרונות של אימון בחדר הכושר, כך על פי המדענים. צוות החוקרים הציג את ממצאיהם בכנס של האגודה האמריקנית לכימיה (ACS) - שם אמר כי הוא "מקווה לשחזר את ההשפעות הפיזיות של פעילות גופנית בעזרת הגלולה, ובפרט את היכולת של שיפור חילוף החומרים בגוף".

עם זאת, הם מסייגים את דבריהם. "איננו יכולים להחליף לחלוטין פעילות גופנית, שכן היא חשובה בכל הרמות", אומר אחד ממובילי המחקר, פרופ' בהאא אלגנדי. "אם אני יכול להתאמן, אני צריך להתחיל בפעילות גופנית, אבל יש כל כך הרבה מקרים שבהם יש צורך בתחליף. ולכן, הממצאים שלנו עשויים להביא לדרך חדשה למשל בטיפול בניוון שרירים ובמצבים רפואיים אחרים, כולל אי ספיקת לב ומחלות ניווניות עצביות".

אלגנדי הוסיף כי "גלולת האימון" עשויה להתמודד גם עם תופעה של אובדן שרירים ושומן, שנגרמים על ידי תרופות שונות - ביניהן אף תרופות להורדת משקל. "כאשר בדקנו את הגלולה על עכברים גילינו שהתרכובת שלה מחזקת את סיבי השריר ומשפרת את הסיבולת בריצה על הליכון. אם התרופה יכולה לחקות את ההשפעות הפיזיות של פעילות גופנית, היא יכולה לעזור להוריד את חולשת השרירים שנגרמת עם הגיל או בקרב חולי סרטן ומצבים גנטיים ורפואיים שונים שלא מאפשרים לאדם לעשות פעילות גופנית סדירה. אמנם הממצאים שלנו מאוד מבטיחים, אבל עלינו לבחון את התרכובת גם על בעלי חיים אחרים, בטרם נוכל להכריז כי היא זמינה לשימוש אנושי", הוא מסכם. 

תגיות:מחקרמדעספורטגלולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה