חדשות בארץ

סטיבן ספילברג יוצא להגנת ישראל: "למה צריך להילחם על עצם הזכות להיות יהודים?"

הבמאי היהודי הדגיש: "העבודה של מכון השואה קריטית יותר עכשיו אפילו ממה שהתחולל ב-1940, נוכח הטבח הנוראי"

סטיבן ספילברג (צילום: shutterstock)סטיבן ספילברג (צילום: shutterstock)
אא

הבמאי היהודי סטיבן ספילברג התייחס למלחמה בעזה, גיבה את ישראל וציין כי הוא חושש שההיסטוריה תחזור על עצמה. ספילברג, שנמצא בתעשיית הקולנוע כבר 50 שנה וביים את הסרט "רשימת שינדלר", אמר כי "אלה שלא זוכרים את העבר - נידונו לחזור עליו, ואני מודאג מאוד שנידונו לחזור על ההיסטוריה שבה אנחנו צריכים להילחם על עצם הזכות להיות יהודים".

"אל מול האכזריות והרדיפה תמיד היינו עמידים, רחומים ומבינים את כוחה של אמפתיה", הוסיף הבמאי. "העבודה של מכון השואה קריטית יותר עכשיו אפילו ממה שהתחולל ב-1940, נוכח הטבח הנוראי. זה קריטי כדי לעצור אנטישמיות ושנאה מכל סוג. זה קריטי לדמוקרטיה שלנו ולעתיד הדמוקרטיה בכל העולם".

שפילברג בן ה-77 ייסד בשנת 1944 את קרן השואה. בחודשים האחרונים היא גובה עדויות מניצולי הטבח של חמאס. שפילברג, ששמר על שתיקה בשבועות הראשונים שאחרי הלחימה וספג על כך ביקורת, אמר לאחרונה לפוקס ניוז: "לא תיארתי לעצמי שאראה ברבריות בלתי ניתנת לתיאור נגד יהודים בימי חיי".

קרן השואה מהווה ארכיון להיסטוריה החזותית של השואה. כיום היא פועלת לאיתור ניצולי שואה, במטרה לספר את הסיפור ולתעד אותו למען הדורות הבאים. כעת, הקרן פועלת לאיסוף מאות ראיונות ותיעודים של ניצולים מהטבח. הקרן מסתובבת בין היתר בבסיסים, בקיבוצים, בערים ובאזור קיבוץ רעים בו נערכה אותה מסיבה בה הכל התחיל. לדברי ספילברג, תיעוד העדויות הוא "מאמץ שיבטיח שקולות הניצולים ישמשו ככלי רב עוצמה להתמודדות עם העלייה המסוכנת של אנטישמיות ושנאה".

עוד אמר בראיון: "ניצולי השואה הם האמיצים והאמיצים ביותר שבינינו, והדיווחים שלהם הם עדות מתמשכת לחוסן הרוח האנושית. שתי היוזמות - הקלטת ראיונות עם הניצולים והגבייה המתמשכת של עדויות השואה - מבקשות לממש את הבטחתנו לניצולים: שסיפוריהם יתועדו וישותפו במאמץ לשמר את ההיסטוריה ולפעול למען עולם ללא אנטישמיות או שנאה מכל סוג שהוא. עלינו להישאר מאוחדים ואיתנים במאמצים הללו".

 

תגיות:יהודיםסטיבן ספילברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה