חדשות בארץ

בריטניה במסר לישראל: יש לאפשר ביקור של הצלב האדום אצל המחבלים העצורים

המדובר במחבלי הנוח'בה שהשתתפו בטבח בעוטף או בלחימה נגד צה"ל ברצועה ונכלאו בכלא הישראלי. הבריטים מתנים את המשך אספקת הנשק לצה"ל במתן ההיתר לצלב האדום לבקר את המחבלים

מעצר מחבל, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)מעצר מחבל, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

ממשלת בריטניה, באמצעות שר החוץ שלה, דיוויד קמרון, העבירה מסר לישראל לפיו היא תעצור אספקת הנשק לישראל, אם זו לא תאפשר ביקור של אנשי הצלב האדום אצל מחבלי הנוח'בה העצורים בישראל. כך דווח היום (חמישי) ב-ynet. המדובר במחבלים שנעצרו לאחר שהשתתפו בטבח בעוטף או במהלך הלחימה בעזה.

הבריטים טוענים שישראל פועלת בניגוד לדין הבינלאומי, ומחויבת לאפשר ביקור של הצלב האדום. בישראל הביעו פליאה מהדרישה, שכן עד היום לא ננקטה פעולה בינלאומית נגד החמאס, המסרב לאפשר ביקור אצל החטופים הישראלים. בכל מקרה, בירושלים הבהירו בתגובה שיש בסמכותם למנוע ביקורים מסיבות ביטחוניות. שר החוץ ישראל כ"ץ אף העביר מסר לקמרון, לפיו "החלטות שיפגעו בישראל - יחזקו את חמאס - ויתנו לו לגיטימציה להגדיל את דרישותיו בעסקה לשחרור החטופים".

האולטימטום הבריטי בנוגע לאספקת נשק מצטרף להחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר באיטליה והשבוע בקנדה. איטליה נימקה את ההחלטה לא למכור נשק לישראל ב"סיבות חוקתיות" שאינן מאפשרות מכירת נשק למדינות הנמצאות ב"סכסוך מלחמתי". הקנדים אישרו בפרלמנט הצעה להפסיק את מכירת הנשק לישראל על בסיס דומה, ועל רקע מה שהם מכנים "המצב ההומניטרי הקשה בעזה".

גלנט ימריא לארה"ב לדון בסיוע הצבאי

שר הביטחון יואב גלנט ייסע בשבוע הבא לארה"ב, בין היתר, כדי לדון בהגעתם של משלוחי אמצעי לחימה שאמורים להגיע לישראל. בנוסף, ידון עם עמיתו האמריקני, לויד אוסטין, בלחימה בעזה ובתוכניות להרחבת הלחימה לאזור רפיח.

בישראל מאמינים שארה"ב לא תפסיק את משלוחי הנשק, במיוחד לאור הצהרה שהשמיע השבוע שר החוץ אנתוני בלינקן, לפיה ארה"ב לא תפסיק לתמוך בישראל. עם זאת, כזכור, בשבוע שעבר הודיע משרד הביטחון כי החליט להרחיב את ייצור הנשק בישראל, בכלל זה רובי סער, תחמושת ופצצות.

תגיות:בריטניהמלחמת חרבות ברזלאספקת נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה